מזה עשור אני חי ונושם את עולם הדיגיטל.
חוקר, מרצה, מוכר, מנהל לקוחות, משיק מהלכים אסטרטגיים כאלה ואחרים, שורף במות, מפוצץ זומים ואני יכול להגיד קבל עם ועדה – הכל מתחיל ונגמר בתוכן. תוכן היה מאז ומעולם הכלי הכי חזק לגיוס לקוח פוטנציאלי ושימור הקיים.

לקוח אשר מגיע לאחר שקרא את התוכן שלי, במקום כזה או אחר, הוא לקוח מבושל יותר… מוכן יותר. ובגדול – אחד כזה שיכול להתחיל להניע איתי מהלכים מהסיבה הפשוטה – כי הוא מכיר אותי, את סגנון הכתיבה שלי ואת הדרך בה אני מתנהל.

מאמר זה אני כותב אחרי שנים רבות של עשייה (בשנה זו בפרט – קורונה אתם יודעים…). ימים שלמים שלא הפסקתי לכתוב… בין אם זה במסגרת פרויקט 365 ימים של פוסטים  ובין אם זה עבור לקוחותיי. איגדתי כאן כמה טיפים – במיוחד למתחילים, אשר יכולים לסייע בשלבים הראשונים של כתיבת התוכן מבלי לנשוך את השפתיים.

תהיו אתם – קחו דף ועט ופשוט כתבו מה הייתם רוצים להגיד/לספר לחברים ו/או ללקוחות שלכם. אל תתייחסו להגהה מבנה ודקדוק פשוט תוציאו הכל החוצה.

קבלו השראה – כנסו לגוגל ופשוט הקלידו את מילות החיפוש הקשורות לעולם התוכן שלכם. אני מבטיח לכם ׳׳שהמקוריות מתה׳׳. חצי שעה של שיטוט ציני, ואתם תבינו שרוב האנשים כותבים ומדברים אותו דבר. רשמו לפניכם בנקודות נושאים שרלוונטיים אליכם וציינו מה אתם הולכים לעשות אחרת.

מה מבדיל אותי מהשאר – עיוורון באנריםמשתמשים הגולשים באינטרנט מפוצצים במודעות פרסום,עד כדי כך שהם פשוט מתעלמים מאותן פרסומות. הקריאה היום היא קצרה מתמיד. חוסר הסבלנות של רוב האנשים ניכר כמעט בכל צורה ודרך חיים – קל וחומר בעולם המדיה. נסו לכתוב שלוש שורות על כל אחד מהנושאים הבאים:

  • איך אני מייעל תהליכים או פעולות אצל לקוחות בזכות השירות שלי
  • מה הדבר הכי אישי שאני אהיה מסוגל לכתוב.
  • מה הדבר שבחיים לא יהיה לי אומץ לכתוב.

נסו למכור – רשת האינטרנט מפוצצת בדברים למכירה. חשבו איך אתם יכולים באמצעות טקסט למכור את השירות שלכם. מה יש לכם לספר עליו, ובאיזה צורה אתם הולכים לעשות את זה מבלי להתייחס למחיר.

שיתוף התהליך – כתבו את רשימת כל המהלכים שהעסק שלכם מייצר ביום יום – מהשנייה שאתם קמים בבוקר ועד שאתם מכבים את האור במשרד; רשמו כל תהליך ותהליך בנקודות; מרקרו את הפעולות אותן שווה לתעד וכתבו עליהן מספר מילים. תמיד זכרו: אנשים אוהבים להיות מעורבים ולקחת חלק מהמותג שלכם.

לסיכום,

תהליך יצירת תוכן הינו תהליך מורכב ואיטי. בו בזמן, רובנו… גם כלקוחות קצה, צורכים אותו בכמויות אדירות. בעל עסק, שרוצה להיות במשחק החשיפה, חייב ליצור מנגנון של ניהול תוכן. אחד כזה שיערב את קהל העוקבים ויהפוך בשלב מסוים למכירה רצינית.כתבה איכותית, מאמר טוב, מדריך מצולם או כתוב יעשו את העבודה יותר טוב מכל דבר אחר.

אתם מוזמנים להיכנס לפרויקט שלי 365 ימים של פוסטים ולקבל בכל יום חמישי 6 רעיונות לפוסטים חדשים לשבוע הבא. 

בהצלחה,
אבי

להצטרפות אל קבוצת הווטסאפ של פרויקט 365 ימים של פוסטים

לחץ/י כאן להצטרפות אל קבוצת הווטסאפ האישית שלי

אהבתם? שתפו