בקיץ 2020 הכריזה אינסטגרם על פיצ’ר חדש בשם Reels, המאפשר ליצור ולערוך סרטונים קצרים כמו בטיקטוק. ההשקה המקורית בוצעה ב-50 מדינות בחו”ל, וכעת הגיעה גם לישראל יחד עם פייסבוק Music.

בדיוק באותה תקופה בה ארצות הברית איימה להעיף את טיקטוק (בשל חשד לפעילות חתרנית של הממשלה בסין), השיקה אינסטגרם את רילס. הפיצ’ר החדש מאפשר להפיק סרטונים קצרים של עד 30 שניות, הכוללים מוזיקה ואפקטים לבחירה בדיוק כפי שקיים בטיקטוק.

כעת, יותר מחצי שנה מאז ההשקה המקורית בחו”ל, אינסטגרם רילס ופייסבוק מיוזיק הגיעו גם לישראל.

מה אפשר לעשות עם רילס?

  • הפקה ועריכה של סרטונים קצרים באופן מיידי.
  • אפשרות לצלם מספר קליפים בודדים ליצירת סרטון רציף אחד.
  • הוספת אינספור רקעים, אפקטים, פילטרים, טקסט, טיימר הקלטות ועוד.
  • בחירת מגוון קטעי מוזיקה ואודיו לכל סרטון – חיפוש שירים בספריית המוזיקה וכן בחירת מוזיקה מתוך Trending / For You (ראו בהמשך אודות פיצ’ר מיוזיק).
  • יצירת קטע אודיו מקורי ושילובו בסרטון – כל אודיו מקורי שישותף ברילס יקבל קרדיט של היוצר, ויהיה זמין לשימוש של אחרים באמצעות כפתור “השתמש באודיו”.
  • שיתוף הסרטונים במגוון דרכים – בניוזפיד הרגיל של אינסטגרם (לבעלי חשבון פרטי), בפיד רילס נפרד (לבעלי חשבון ציבורי), בסטוריז וכן בהודעות האישיות.

מה ההבדל בין רילס לסטוריז?

לנוכח העובדה שפייסבוק ואינסטגרם כבר מזמן מאפשרות יצירת סרטונים קצרים שנקראים סטוריז, נשאלת השאלה מה ההבדל לעומת רילס.

התשובה נעוצה במטרות שלשמן נוצרו הפיצ’רים האלה. בעוד שסטורי הוא יותר חטיף סושיאל שמיועד לתת הצצה קצרה לחיי אנשים ועסקים, רילס תוכנן במחשבה מקדימה כפיצ’ר יותר בידורי המצריך קצת יותר השקעה: בחירת המוזיקה הנכונה, הוספת האפקטים הרלוונטיים וכן הלאה.

איך עושים רילס באינסטגרם?

מקליקים על אחת משלוש האפשרויות הזמינות – כפתור הבית באינסטגרם (קליק על סימן הפלוס וגלילה למטה עד שמגיעים למיני תפריט), טאב רילס או אפשרות הסטוריז במצלמה.

לאחר שבחרנו באפשרות רילס (ליד סטורי ולייב), משתמשים בתפריט האנכי הקטן לעריכה – ראשית לבחירת אודיו. כאשר מוסיפים מוזיקה וקטעי אודיו לסרטון, ניתן להבליט קטעים ספציפיים, שם האמן ושם השיר. ניתן גם להוסיף את כל מילות השיר, במידה שהן זמינות.

לאחר מכן בחירת מהירות הצגת הסרטון:

בשלב זה יש לבחור גם את אורך הסרטון- עד 15 שניות או עד 30 שניות.

לאחר מכן ניתן לבחור מגוון רחב של אפקטים כגון AR ואחרים – הן מתוך רשימה קיימת והן מתוך פילטרים בהם השתמשתם בעבר (כולל יישור אלמנטים, טקסטים ועוד).

כדי להתחיל את יצירת הסרטון / התמונות

מקליקים על סימן הרקורד. ניתן להקליט ברצף מתמשך אחד וארוך או לעצור ולהמשיך ליצירת מספר קליפים שיתחברו לסרטון אחד.

לאחר שהסרטון הוקלט מוסיפים / משנים אנימציות ומעצבים את הטקסט בסטיקרים (הזזת מיקום המילים, סיבוב, הגדלה, הקטנה וכו’). כמו כן ניתן להוסיף תמונת קאבר לסרטון מתוך הסרטון או מהתמונות הקיימות במצלמה.

כדי לצפות בסרטוני רילס, יש להקליק על האייקון החדש בתפריט הניווט באפליקציה. כמו כן ניתן לראות סרטוני רילס גם בפיד אקספלור הרגיל, עם האייקון של רילס מוצג בתחתית (כדי להבדיל אותם מסרטונים אחרים). סרטוני רילס ציבוריים יכולים להיבחר גם להצגה מיוחדת הנקראת Featured. 

אם בטיקטוק יש Duet – באינסטגרם רילס יש Remix. האופציה הזו מאפשרת לעשות גרסה מחודשת לסרטון רילס קיים, על ידי לחיצה על תפריט 3 הנקודות ובחירה ב- Remix This Reels.

לאחר שבחרתם ליצור ולערוך רמיקס, התהליך מתבצע כמו ביצירת רילס רגיל – אבל ההבדל הוא שבסוף יתקבל סרטון חצוי לשניים: בצד ימין יוצג הרמיקס שלכם, ובצד שמאל יוצג הסרטון המקורי עם קרדיט ליוצר המקורי. אם אינכם מעוניינים שאחרים יעשו רמיקסים לרילס שלכם, פשוט בטלו את האופציה הזו בתפריט (Disable Remixing).

מה זה אינסטגרם / פייסבוק Music?

פיצ’ר המיוזיק הוא למעשה מה שמאפשר להשתמש במוזיקה וקטעי אודיו ברילס, והוא זמין לשימוש גם בפייסבוק. מיוזיק זמין בחו”ל כבר מאז קיץ 2020, וכעת הודות לשיתוף פעולה בין פייסבוק לאקו”ם (שהגיע קצת באיחור, יש לציין) – משתמשי פייסבוק ואינסטגרם בישראל יכולים:

  • לשמוע, לשתף ולהוסיף קטעי מוזיקה ושירים בתמונות ובסטוריז.
  • להוסיף שירים לקטגוריות תחומי העניין / התחביבים בפרופיל.
  • לנעוץ שירים בראש הפרופיל כדי שיתנגנו אוטומטית בכל פעם שמישהו מבקר בפרופיל.
  • לשלוח המלצות לשירים ואף להתחבר ישירות עם אמנים על ידי הקלקה על הקטע המוזיקלי.
  • לענות על סטיקר השאלות בסטוריז באמצעות שיתוף שיר וכן לשתף תשובות שמצאו חן בעיניכם.
  • ועוד…

כדי להשתמש במיוזיק בפייסבוק:

נכנסים לפרופיל פייסבוק הפרטי שלכם, גוללים מעט למטה (ליד תמונות ואירועי חיים) ומקליקים על טאב חדש שנקרא מיוזיק:

כדי להשתמש במיוזיק באינסטגרם:

נכנסים לאפשרות הוספת סטיקר או תמונה בסטוריז, אבל הפעם בוחרים באפשרות החדשה הנקראת Music. בשלב זה ייפתח חלון חדש עם רשימת שירים לבחירה שניתן להוסיף לסטורי שלכם. כמו כן ניתן לחפש לפי שם שיר / אמן, ז’אנר, מצב רוח וכן הלאה. ניתן לבחור מוזיקה גם לפני הקלטת הסרטון.

לאחר מכן מקליקים על סימן הפלוס ומגיעים לרשימת שירים, בתוכה ניתן גם לבצע חיפוש לפי שם אמן, שיר, ז’אנר ועוד:


איך משתמשים באינסטגרם Reels לשיווק – למכור בלי למכור

טיקטוק יצאה לאחרונה עם סלוגן מדהים שאומר “אל תעשו מודעות – עשו טיקטוקים”. העובדה שאפשר לנצל כל סרטון או תמונה לצורכי שיווק, הופכת את הרשתות החברתיות לפלטפורמת מכירות אפקטיבית, גם בלי לדחוף מכירה בפועל.

אז איך תעשו זאת עם רילס?

צרו תוכן אותנטי שרלוונטי לקהל היעד שלכם

רילס הוא דרך חדשנית ומהנה ליצור תכנים קצרים בכל נושא אפשרי עלי אדמות. אם יש לכם מאפייה, לדוגמה, תוכלו להעלות סרטונים ותמונות רילס של מאכלים טעימים ומעוררי תיאבון, יחד עם מוזיקה מתאימה ואפקטים שיקפיצו את השיווק שלכם.

מכיוון שיש כל כך הרבה באז סביב רילס, יש לכם הזדמנות מצוינת להכניס רגל בדלת ולהפיק תכנים שיוצגו בפיד הייעודי. עוד אפיק חדש לחשיפה שעד היום לא היה זמין בישראל.

שתפו תכנים חינוכיים

חמש עצות לטיול ברומא, 3 דרכים להכין חביתה, טיפים לשיווק יעיל וכן הלאה – הסגנון החינוכי אהוב על כולם, במיוחד כשהוא מגיע בצורת טיפים קצרים שניתן לעכל וליישם במהירות. לא לשכוח להוסיף גם תיאור טקסטואלי, האשטאגים רלוונטיים, קישורים לנכסים אחרים שלכם ועוד.

הציגו ותייגו מוצרים

בדיוק כמו בשאר מרחבי הפייסבוק והאינסטגרם, גם בתוך רילס ניתן להציג ולתייג מוצרים לקנייה ישירה. אל תפספסו את ההזדמנות להציג את המוצרים / השירותים שלכם, בדרכים יצירתיות ככל הניתן. המשתמשים יכולים ללמוד עוד על המוצר המוצג בסרטון / בתמונה (View Products), לשמור את המוצר לבדיקה מאוחרת יותר או לבצע רכישה ישירה.

רגע לפני סיום

אינסטגרם Reels הוא קפיצת מדרגה קדימה, הן עבור המשתמש הפרטי והן עבור המשתמש העסקי. מומלץ מאוד להתנסות כבר עכשיו בפיצ’ר החדש, בייחוד אם אתם מעוניינים לשווק את עצמכם בדרכים חדשות ויצירתיות.

איך הופכים את אינסטגרם ופייסבוק למכונת מכירות? איך מוכרים בלי למכור?

הירשמו לסדנאות מבית אבי סנטו ניו מדיה >

אהבתם? שתפו