אתמול בערב שודרה כתבה בה סופר בפרטי פרטים על כך ש”האיי רובוט”  והמידע שבו הולכים להימכר לחברות הענק שיעשו שימוש משכיל בכל אותם נתונים אשר האיי רובוט  פולט כגון:  מסלול הבית בו הוא מנקה, מקומות בהם יש יותר לכלוך, אופן השימוש בו וכמות הפעמים שהא מופעל ביום או בשבוע ובעיקר המון מידע הנדסי שיסייע לענקיות הדאטה לקבל מסקנות חד משמעיות על  התנהלותנו והתנהלות הבית.

 

ברוכים הבאים לעולם ה IOT –  ובעברית זירת: “האינטרנט של הדברים”,  עולם מרתק, חדש  ומפלצתי כאחד, שיעניק לנו הלקוחות המון חופש טכנולוגי, נוחות אינסופית וים של מידע  אשר נעשה בו שימוש חסכוני ומשכיל אך יחד עם זאת עולם אימתני בו האח הגדול שולט בכל מקור טכנולוגי אפשרי צובר עלינו עוד ועוד מידע ולאחר מכן מעביר אותו לחברות מסחריות על מנת שאלה יציעו לנו  פרסומות, תוכן שיווקי וכדומה.

IOT 2-smallאז מה זה בעצם האינטרנט של הדברים? דמיינו את הסיטואציה הבאה שתוכל להמחיש לכם על מה בעצם מדובר. דמיינו שאתם יושבים בנוחיות בכורסא הנוחה שרכשתם ממיטב כספכם,  כחלק מעסקת החבילה וההצעה  גם שיווקו לכם שהספה מתחברת בצורה אלחוטית לרשת האינטרנט הביתי. למעשה הספה מחוברת והופכת להיות ספת האינטרנט של הדברים. יום לאחר שרבצתם בספה בנוחיות רבה קבלתם  אל המכשיר הסלולארי שלכם הודעה שמאותתת לכם שחוליה מספר X    בעמוד השדרה שלכם לא תקינה ויחד עם זאת מעניקה לכם תוכן שמדבר על טיפים לישיבה נכונה.

המידע לצורך העניין ייראה לכם חביב דיו ויש גם מן השחצנות בה תשלחו את ההודעה לחברכם שאלה יראו עד כמה המוצר שלכם סופר משוכלל וסופר עוזר אך למעשה, ההתראה התמימה שקבלתם כתוכן היא למעשה קצה החוט של תחילת המעקב אחרי מצבכם הבריאותי. הספה שמחוברת לאינטרנט של הדברים תדאג (כל עוד היא אצלכם) ללמוד אתכם את כמות הפעמים בהם אתם רובצים בה, את כמות התנוחות בה אתם מפעילים את המכשיר והכי “מפחיד” היא תדע בדיוק באיזה מצב בריאותי מצוי עמוד השדרה שלכם ולפי זה גם תשלח לכם התראות ותוכן  הממליץ לכם על תרופות ספציפיות, מכוני כושר ורופאים המטפלים בנושא.

שעונים, שולחנות, שואבי אבק, מקררים ובעצם כל מכשיר חשמלי הקיים היום יהפוך בשנתיים הקרובות למכשיר השייך לאינטרנט של הדברים. הוא ילמד אותנו יאסוף עלינו עוד ועוד מידע יעשה בו שימוש על מנת לבצע מחקרי שוק אותם הוא ימכור לחברות ולנו, הוא יעניק תוכן שיווקי מתאים על מנת שגם נקבל מידע שמעניין אותנו ברשת וגם יעשיר לנו את חווית הקנייה החדשה באתרי סחר ובחנויות אמיתיות.

תסריט האימים הזה בו תיארתי נטו את האינטרס השיווקי של החברות באמצעות האינטרנט של הדברים הוא תסריט שניתן להסתכל עליו גם כמשהו חיובי.

 

סנסורים רפואיים, מכשירי דופק, מערכות אזעקה ביתיות, מערכות של שירותי חירום כל אלה הם שירותים אשר האינטרנט של הדברים יהווה פלטפורמת למידה חכמה ואינטליגנטית  שתסייע לרופאים ולמומחים בתחומים שציינתי ללמוד טוב יותר  את הענפים השונים לדייק את המחקרים ואף לייצר תרופות וציוד רפואי חכם כל זה בזכות למידה נכונה של נתוני המכשירים, המדדים אשר הם מנפיקים וההתנהגות הטכנולוגית שלהם.

אין לי ספק שזהו עולם מרתק, כמנהל המדיה החברתית של מספר חברות הייטק וטכנולוגיה  אני גאה לראות שאנחנו כישראלים מובילים את הענף ברמה העולמית ושרק נמשיך ככה.

אבי.

 

לכניסה לכתבה

לבלוגים נוספים של סנטו בלוג

אהבתם? שתפו