כל מה שרציתם לדעת על ה NFT המטווארס והשילוב בינהם

לאחרונה נמכר ציור שצייר צייר די אלמוני בתור NFT, כאשר התמורה שהתקבלה נאמדה

בעשרות מיליוני דולרים. זוהי גולת הכותרת של מכירות יצירות אחרות, שגרפו מאלפי שקלים ועד למיליונים, אך הן לא היחידות. לפני שנסביר בצורה בהירה מה זה NFT ולמה זה יכול להיות שווה כל כך הרבה כסף, נדגיש שלא מדובר רק בתמונות או ביצירות אומנות ידועות. באופן כזה נמכרו כבר שירים, תסריטים ואפילו דוגמאות דיגיטליות של פריטי לבוש ואופנה. לא, זה לא קומיקס ויש בזה כסף (והרבה)בזמן כתיבת שורות אלה, הלהיט הקולנוע החדש מבית מארוול (וסוני), מנתץ את הקופות. אבל NFT METAVARS, למרות שהוא נשמע כמו משהו שיצא מסרט ספיידרמן האחרון הוא לא קומיקס.

אז נתחיל עם מהו בעצם NFT ומשם נתקדם.

מדובר על ייצוג דיגיטלי של אסימון ייחודי שניתן לזיהוי – Non-Fungible Token. אם זה מזכיר לכם ביטקויין, אז יש בכך מן האמת כי גם כל מטבע של ביטקויין הוא ייחודי וניתן לזהות באמצעות בלוקציין. אלא שכאן, כל אסימון נועד כדי להוכיח בעלות על יצירה מסוימת, דיגיטלית. שלא כמו כל קובץ שניתן לשכפל ולהעתיק ללא שום הבדל ביחס למקור, את הטוקן הזה לא ניתן לשכפל ולא ניתן להעתיק. זאת, בניגוד גמור ליצירה שהטוקן מכיח את הבעלות עליה. המסקנה – מי שקנה יצירה, ציור, קובץ קול, תצלום, לחן, סיפור או תסריט וקיבל את הטוקן הייחודי, הוא הוא הבעלים של הפריט המקורי. אפשר להמשיל זאת לתעודה המוכיחה כי יצירת האומנות שתלויה בסלון זה או אחר היא אותנטית ולא העתק או זיוף.

חשוב לציין כי למעשה זוהי דרך חסרת תקדים של אמנים, יוצרים ובכלל בעלי זכויות, להצמיד NFT ליצירות שלהם על מנת שיוכלו לאחר מכן להפיק מהן הכנסה. לפני שהאפשרות הזאת הייתה קיימת, הערך של קבצים דיגיטליים היה נמוך ביותר שכן אפשר לשכפל אותם ללא הגבלה וללא שום השקעה כספית או אחרת. כעת, רק נבהיר כי לא ניתן לשכפל NFT, משום שבלוקציין (שפותח במקור עבור הביטקויין), כלומר הבלוקים של המידע, נשמרים במעין “יומן”. ישנו רישום של כלל העסקאות, השמור על המערכת המבוזרת. כל שינוי בלתי אותנטי איננו אפשרי. עד כה, מומחי אבטחה סבורים כי אין אפשרות מעשית לעקוף את המערכת ולפרוץ את השיטה.

לאור הביקוש ההולך וגדל ליצירות מקוריות, הן על ידי אספנים והן על ידי אנשים שרוצים לנצל את ההייפ סביב הרעיון, מדובר בהזדמנות עסקית של ממש. ביחס למסחר במטבעות קריפטוגרפיים (ביטקויין, אתריום וכל היתר), המסחר ב- NFT נמצא רק בחיתוליו. המשמעות, על פי גורמים בתחום היא שיש כאן כסף, הרבה כסף. לקראת המרחב הווירטואלי סטייל מטריקס אחרי שהבנו את הרעיון סביב NFT, אפשר להמשיך הלאה. מטווארס זה העתיד, שבו כבר לא יהיה צורך להעביר הודעות בווטסאפ או לקיים שיחות וועידה בעזרת סמרטפונים או מחשבים ומצלמת רשת. אז מה זה מטווארס? זוהי מציאות שבה התקשורת בין אנשים תיעשה במרחב ווירטואלי לחלוטין.

בעזרת חיישנים וקסדה סטייל מציאות מדומה (מעין המציאות של המטריקס), אנשים יתקשרו זה עם זה, כאילו הם נמצאים אחד מול השני אפילו אם הם נמצאים בשתי יבשות שונות. בתוך החלל הווירטואלי הזה אנשים יוכלו לקנות כל מה שירצו ולסמן את הבעלות על החפצים הווירטואליים או אפילו על דמויות ווירטואליות, בעזרת NFT.לסיכום, NFT הוא אסימון שבעזרת בלוקציין יכול לסמן בעלות על יצירה דיגיטלית. ובקרוב, כאשר כולנו נתקשר אחד עם השני במרחב דיגיטלי חסר גבולות, השימוש ב- NFTצפוי להתרחב בגדול.

אהבתם? שתפו