**מספר תוכנית**: 39997
תיאור הסדנה
סדנה מעשית המקנה לתלמידים את יסודות הכתיבה השיווקית. מלמדת כיצד ליצור תוכן אפקטיבי שמושך תשומת לב ומניע לפעולה בעולם הדיגיטלי.
למי מתאימה הסדנה?
– תלמידי בתי ספר יסודי, חטיבת ביניים ותיכון
– צוותי הוראה המעוניינים לשפר את התקשורת עם הורים ותלמידים
– בתי ספר המבקשים לשדרג את הנוכחות הדיגיטלית שלהם
נושאי הסדנה
1. עקרונות הכתיבה השיווקית
2. התאמת תוכן לקהלי יעד שונים
3. כתיבה אפקטיבית לרשתות חברתיות
4. טכניקות לשכנוע והנעה לפעולה
יתרונות הסדנה
– שיפור מיומנויות התקשורת של התלמידים
– הכנת התלמידים לדרישות שוק העבודה העתידי
– שדרוג התקשורת של בית הספר עם ההורים והקהילה
– עידוד יצירתיות וחשיבה ביקורתית
סילבוס לסדנת כתיבה שיווקית כיתות ד׳- ו׳
1. מהי כתיבה שיווקית? (20 דקות)
– המדריכים מסבירים את מהות הכתיבה השיווקית ומטרותיה.
– דוגמאות לכתיבה שיווקית מוצלחת מעולמם של הילדים (פרסומות, מוצרים).
– דיון – איך כתיבה שיווקית משפיעה על הבחירות שלנו כצרכנים?
2. כותרות שתופסות את העין (30 דקות)
– המדריכים חושפים טכניקות לכתיבת כותרות מושכות וסוחפות.
– סיעור מוחות – הילדים מציעים כותרות יצירתיות למוצרים וארועים שונים.
– משחק תחרותי – מי יצליח לכתוב את הכותרת הכי מעניינת בזמן הקצר ביותר?
3. המילים שמוכרות (40 דקות)
– הסבר על “מילות קסם” בכתיבה שיווקית ועל חשיבות השימוש בשפה רגשית.
– הילדים מקבלים “משימות שכנוע” ומתרגלים שימוש במילים משכנעות.
– משחק “תן לי את זה בשיווקית” – לתרגם משפטים רגילים לשפה שיווקית.
4. שיווק בהומור (30 דקות)
– דוגמאות לפרסומות משעשעות ודיון על אפקטיביות ההומור בשיווק.
– כל ילד בוחר מוצר ומנסה לכתוב עליו טקסט שיווקי מצחיק.
– במליאה – מקריאים את הטקסטים ובוחרים את הכי מצחיק והכי משכנע.
5. מסע הפרסום שלי (20 דקות)
– כל ילד מקבל תפקיד – מוצר, קופירייטר, קהל יעד, ערוץ פרסום.
– המדריכים מובילים סימולציה של תהליך פרסום שלם על בסיס התפקידים.
– שיחת סיכום – איך היה להיות חלק מ”עולם הפרסום” ומה למדנו על כתיבה שיווקית?
משאבים נוספים:
– ספר “כתיבה שיווקית לילדים” מאת דנה ויס (בעברית)
– אתר “קופירייטינג לילדים” עם משחקים ותרגילים אינטראקטיביים
– סדרת סרטוני יוטיוב “איך לכתוב פרסומות מצליחות” מותאמת לילדים
הזמינו עכשיו את סדנת כתיבה שיווקית והעניקו לתלמידיכם כלים ליצירה חזותית מרהיבה!