אפליקציית טיקטוק התחילה לפעול בשנת 2018 כגרסה בינלאומית של אפליקציית Douyin הסינית. מאז השקתה חוללה טיקטוק סערה גדולה בעולם הדיגיטל, עם נתונים שממשיכים להפתיע עד היום. אז הנה כמה סיבות עיקריות לכך שלכל עסק כדאי לפתוח טיקטוק ולהשתמש בו לצורכי שיווק, כבר מחר בבוקר.

סיבה 1 – ראשוניות 

בישראל עדיין לא משתמשים בטיקטוק באותה רמה כמו בשאר מדינות העולם, וכדאי מאוד לקפוץ על העגלה כל עוד אפשר. נכון להיום זו הפלטפורמה הגדולה והפעילה ביותר בעולם ליצירת תוכן מבוסס וידאו בלבד (עד 15 שניות לסרטון בודד; עד 60 שניות לשילוב בין סרטונים נפרדים).

כמו כן, בניגוד לנהוג לחשוב שמדובר באפליקציה לצעירים בלבד, גם בני 30 ומעלה מהווים נתח נכבד מקהל משתמשי האפליקציה (כמעט 40% בארצות הברית).

סיבה 2 – רוב בעלי העסקים עוד לא הגיעו לשם

ברבעון הראשון של 2020 טיקטוק חצתה את קו 300 מיליון המשתמשים; נכון לינואר 2021 מדובר על כמעט 700 מיליון משתמשים (למרות שכבר באוגוסט 2020 הגיעה ל-2 מיליארד הורדות בחנויות האפליקציות). המספרים הללו ממשיכים לגדול מדי חודש, וטיקטוק מושכת אליה עוד ועוד משתמשים.

למרות כל המספרים הבינלאומיים הללו, בישראל רוב העסקים עדיין לא משתמשים בפלטפורמה הזו – מה שמשאיר ואקום גדול לבעלי עסקים וחברות שכן רוצים להתחיל לשווק בטיקטוק. ככל שתקדימו להיכנס לשם, כך תוכלו לנצל את מלוא היכולות השיווקיות של הבמה הכי מטורפת שיש כיום לעסקים.

סיבה 3 – חשיפה אורגנית מטורפת

בעוד שרשתות חברתיות אחרות, כגון פייסבוק ואינסטגרם, עושות הכול כדי לצמצם את החשיפה האורגנית (ועל הדרך לאלץ אותנו לשלם כדי לקבל חשיפה) – טיקטוק הייתה ונשארה מנוע טראפיק מטורף. אם בעמוד הפייסבוק שלכם תקבלו כמה עשרות לייקים בודדים על כל פוסט, אז בטיקטוק תכפילו את זה פי כמה וכמה – ובלי הרבה מאמץ.

המטרה היא שכל סרטון שלכם יגיע לפיד של For You בטיקטוק, ומשם והלאה הוא כבר יקבל חשיפה מטורפת. איך עושים את זה? יוצרים סרטונים קצרים ומעניינים לקהל היעד ככל האפשר באיכות גבוהה, מוסיפים תגיות וטקסט אטרקטיבי בכל סרטון, משתמשים במוזיקה הנפוצה ביותר באותו רגע בפלטפורמה ועוד. ככל שתצברו יותר אינטראקציית משתמשים, הסרטון יקבל יותר חשיפה.

סיבה 4 – ככה מעבירים היום מסר

טיקטוק נמצאת באותה רשימה יחד עם האפליקציות המובילות בעולם מבחינת זמן שהייה, עם 45 דקות בממוצע ביום פר משתמש. כזו חשיפה לא תקבלו בשום מקום אחר, בתנאי כמובן שהסרטון שלכם ימשוך את הקהל הנכון.

זה כל כך קל ופשוט, ותכלס זו הדרך החדשה להעברת מסרים שיווקיים במהירות וביעילות – פשוט פותחים את האפליקציה, מצלמים קטע מעניין של כמה שניות ומפרסמים (תוך כדי, לוודא כמובן שמכסים את כל הטיפים שהוצעו בפסקה הקודמת).

סיבה 5 – עבודה עם משפיענים

לא תמיד קל למצוא משפיענים שיפיצו את התוכן שלנו, לכן בטיקטוק נתנו לכך מענה מקצועי באמצעות Creator Marketplace. זהו בעצם “שוק” של משפיענים שבו ניתן למצוא ולבחור את האנשים הכי משפיעים בנישה שלכם, בהתאם לנתונים כגון מגדר, גיל, אחוזי שימוש באפליקציה ועוד.

מעבר לכך ניתן לחבור למשתמשים אחרים בטיקטוק גם באמצעות פנייה ישירה, לעשות איתם שיתופי פעולה, ליצור סרטונים מעניינים ביחד ולהגדיל אחד לשני את טווח ההגעה.

סיבה 6 – תפוח האדמה הכי לוהט היום

טיקטוק היא האפליקציה השביעית בעולם באחוזי שימוש (נכון לינואר 2021), והיא בהחלט המובילה בתוכן וידאו. נכון לאוגוסט 2021 טיקטוק עוקפת בסיבוב את פייסבוק ואפליקציות הבית שלה, ואין ספק שהיא הפכה לאחת האפליקציות המבוקשות ביותר כיום בעולם.

מה הופך אותה לכל כך פופולרית? עיקר התכנים באפליקציה הם בנושאי בידור והומור, וחלקם אף מציע מדריכים קצרים במגוון רחב של נושאים. האפשרות ליצור ולערוך סרטונים קצרים, להוסיף להם אנימציות ואפקטים לצד מוזיקה עדכנית – הביאו את טיקטוק לראש רשימת האפליקציות נכון להיום.

סיבה 7 – מה שטוב לעולם טוב לנו

עם מעל 800 מיליון משתמשים ברחבי העולם, טיקטוק בהחלט מכריזה בפה מלא שהיא כאן כדי להישאר. אפליקציות דומות – כגון סנאפצ’ט, שהתחילה את טרנד הסרטונים הקצרים – נדחקות לשוליים, בעוד שטיקטוק כובשת בהצלחה את הפסגה שוב ושוב מיום היווסדה.

בישראל עדיין פחות מורגלים להשתמש בטיקטוק, בהשוואה לאפליקציות אחרות כגון פייסבוק, מסנג’ר, וואצאפ ואינסטגרם. למרות זאת – לאט אבל בטוח האפליקציה הזו מגדילה את כמות הישראלים המשתמשים בה. אין שום סיבה מוצדקת לא להשתמש באחת האפליקציות המוצלחות ביותר בעולם, הן לצרכים אישיים והן לצורכי עסקים.

סיבה 8 – וידאו זה הדבר

תוכן וידאו מהווה מעל ל-80% מהתנועה כיום באינטרנט, וטיקטוק בהחלט רוכבת על הגל הזה בהצלחה מיום היווסדה. כאן המקום לציין שבנוסף לכך שהחשיפה האורגנית של סרטונים בטיקטוק מרקיעה שחקים, הפלטפורמה מציעה גם אפשרויות פרסום בתשלום באמצעות תוכן וידאו – בהתבסס על תחומי עניין והתנהגות משתמשים.

זו בהחלט אפשרות ששווה לשקול, אם וכאשר תרצו להרחיב את הפעילות העסקית בטיקטוק… בייחוד בהתחשב בעובדה שעלויות הפרסום נמוכות יותר כיום מכל פרסום דומה אחר באחיותיה הגדולות – כגון גוגל, פייסבוק ואינסטגרם.

סיבה 9 – תוכן הוא המלך ובטיקטוק יותר מתמיד

מומחה השיווק סת’ גודין אמר פעם, ששיווק מבוסס תוכן הוא השיווק האמיתי האחרון שנשאר לנו. באופן כללי אנשים לא אוהבים פרסומות, ולכן כל מה שטבעי (או לפחות נראה טבעי) מקבל עדיפות עליונה בימינו. הגדולה של טיקטוק היא היכולת להשתמש בתוכן וידאו טבעי לחלוטין, ולהביא אותו לשיאים חדשים.

לדוגמה, אחד ממשתמשי טיקטוק שאחריו יש עוקבים רבים – צילם סרטון שלו מחזיק בקבוק משקה של מותג מסוים. הסרטון הזה קיבל מיליוני חשיפות בחינם, בלי שהמותג בכלל טרח לפרסם את עצמו. בעקבות כך חלה עלייה ברכישת המשקה. זה כוחו של תוכן, וזה כוחה של טיקטוק.

סיבה 10 – עוד אפיק שיווקי לעסק

כולנו כבר מזמן יודעים ששיווק טוב לא יכול להתבסס רק על אפיק אחד או שניים בלבד (לא שמים את כל הביצים בסל אחד). ככל שהעסק יקבל יותר נוכחות דיגיטלית בריבוי ערוצים, כך גדלים הסיכויים לקבל יותר חשיפה, מיתוג ואף מכירות בשלבים מאוחרים יותר.

אפיקי שיווק אחרים שכבר מתחילים למצות את עצמם, ו/או מצמצמים חשיפה ועל הדרך מאלצים אותנו לשלם סכומים לא מבוטלים מדי חודש לצורכי פרסום – פשוט דוחפים אותנו אל פתרונות חלופיים ולא פחות יעילים, יש לציין. מי שישקיע בסרטונים רלוונטיים לקהל היעד שלו, עשוי לגלות שהוא נהנה מחשיפה שכמותה לא נהנה כבר שנים במסגרות הרגילות של פייסבוק ושות’. בהחלט שווה.

אז……

קבלו החלטה פיתחו חשבון ותתחילו לטקטק.

אבי

עוד באותו נושא:

איך פותחים טיקטוק המדריך המלא

איך משיגים עוקבים בטיקטוק המדריך המלא

להרשמה ופרטים נוספים על סדנאות הטיקטוק שלנו לחברות עסקים ואנשים פרטיים

אהבתם? שתפו