אינסטגרם כבר מזמן איננה רק רשת חברתית לצרכים אישיים, אלא גם מעצמת שיווק ופרסום בקנה מידה בינלאומי. אחת השיטות לקבלת מרב החשיפה באינסטגרם, היא להשתמש בתיוג המתבסס על סימן הסולמית – Hash Tag.

מה זה האשטאג באינסטגרם ואיך הוא מועיל לעסק שלי?

האשטאג הוא למעשה סוג של קישור, שגם מגדיל את מעורבות המשתמשים וגם מאפשר לנו לצפות בכל התכנים שתויגו באמצעותו. פוסטים המכילים לפחות האשטאג אחד, מקבלים 12.6% יותר אינטראקציה בהשוואה לפוסטים ללא האשטאגים כלל.

שימוש נבון ומושכל בהאשטאגים באינסטגרם יעזור לכם להעלות את אחוזי האינטראקציה בכל פוסט, לצבור יותר עוקבים ולבנות קהילה משגשגת סביב העסק שלכם. למעשה, האשטאגים הם אחת מהשיטות הטובות ביותר באינסטגרם להגיע לקהלים ועוקבים חדשים, שעד היום לא הכירו אתכם.

האשטגים הם בעצם קטגוריות שמארגנות את כל התוכן באינסטגרם. בכל פעם שאתם יוצרים האשטאג, אתם למעשה יוצרים “דף האשטאג” שבו יוצגו כל התכנים שתויגו באמצעות ההאשטאג שבו השתמשתם. לדוגמה, אם הוספתי את התיוג #שיווק – לחיצה עליו תוביל אותי לכל התכנים הנוספים באינסטגרם שתויגו באמצעות אותו האשטאג.

חשוב לדעת:

  • האשטאגים יעילים אך ורק אם הפרופיל שלכם באינסטגרם הוא ציבורי. אם הפרופיל חסום לצופים מבחוץ, יעילות התיוג יורדת בצורה משמעותית.
  • אי אפשר להשתמש ברווחים ובאותיות מיוחדות כגון $ או % בתוך האשטאג.
  • אפשר לתייג באמצעות האשטאגים רק את הפוסטים שלכם – לא של אחרים; עד 30 תיוגים בפוסטים ועד 10 תיוגים בסטוריז.

איך עושים האשטאג באינסטגרם?

כדי להבין איך פותחים האשטאג באינסטגרם, תחילה צריך להבין ממה הוא מורכב. בעקרון (ולא משנה באיזו רשת חברתית מדובר) תיוג האשטאג מורכב משני חלקים עיקריים:

חלק 1 – סימן הסולמית # שאותו יש להציב בתחילת הביטוי.

חלק 2 – הביטוי עצמו שבו בחרנו להתמקד.

האשטאג לדוגמה: #שיווק

דוגמה נוספת: #אבי_סנטו_ניו_מדיה

שימו לב שכדי להפריד בין מילים בתוך ההאשטאג עצמו, מומלץ להשתמש במקף תחתון בין כל מילה למילה. מקף אמצעי לא יעבוד וישבור את הקישור שאנו מנסים ליצור. לחילופין אפשר לוותר על מקף בכלל, ולהצמיד את כל המילים אחת לשנייה בלי רווחים. הבעיה שזה נראה פחות טוב וקצת יותר קשה לקריאה ולפענוח:

#אביסנטוניומדיה

מטעמי בהירות עדיף לעשות האשטאגים של מילה אחת, או להפריד בין מילים באמצעות מקפים תחתונים. כמובן שלא יקרה דבר גם אם תעשו האשטאגים מחוברים, אבל קחו בחשבון שלאנשים פחות נוח לקרוא אותם בצורה הזו.

סוגים של האשטאגים

האשטאגים יכולים להגיע במבחר סוגים ואפשרויות, הכול תלוי בצרכים שלכם. לדוגמה:

  • האשטגים הכוללים שמות של מוצרים או שירותים: #שמפו, #מייבש_שיער, #פרחים
  • האשטאגים הכוללים את שם המותג שלכם: #קוקה_קולה, #נייקי, #מוסך_אבי
  • האשטאגים המיועדים לאירועים וחגים: #ראש_השנה, #פסח, #חתונות
  • האשטאגים של סוגי מקצוע: #צלם_אירועים, #מכונאי_רכב וכן הלאה

מכיוון שניתן להשתמש ב-30 תיוגים בכל פוסט, מומלץ לשלב בין כמה סוגים של האשטאגים לקבלת מקסימום תועלת. לדוגמה, אם יש לכם מאפייה בתל אביב והעליתם תמונה של פאי פקאן במיוחד לחג הפסח, תוכלו להוסיף לפוסט תיוגים כגון: #פאי_פקאן, #פאי_פקאן_ללא_קמח, #מאפייה_בתל_אביב, #עוגה_לפסח, #שם_המאפייה וכן הלאה. למרות זאת, מומלץ שלא לנצל את כל המכסה של 30 האשטאגים בכל פוסט. הסבר בהמשך.

6 טיפים לעבודה נכונה עם האשטגים

  1. לבחור נושאים רלוונטיים

    מכיוון שהאשטאג יכול להיות כל סוג של מלל, אפשר בקלות ללכת לאיבוד ולהציף כל פוסט בתיוגים לא רלוונטיים (עד 30 תיוגים לפוסט, כפי שכבר צוין). כדי שההאשטאגים יתנו עבודה יעילה ואמיתית מבחינה שיווקית, כדאי ומומלץ לבחור בתיוגים יותר ממוקדים ורלוונטיים לכם ולקהל היעד (#חנות_פרחים_בחולון), ופחות תיוגים כלליים מדי (כמו #פרחים).

    זה לא אומר שלא נשתמש גם בתיוגים כלליים ורחבי היקף מדי פעם, אבל במקביל לא לשכוח להוסיף גם האשטאגים ספציפיים לכם. החוכמה היא לדעת להשתמש בשילוב הנכון בין האשטאגים ספציפיים וכלליים, וליצור את המיקס שייתן לכל פוסט את מרב החשיפה והמעורבות.

    הקפידו להשתמש באותם האשטאגים בכל פוסט, כדי לחזק את מה שהגדרתם כנושאים חשובים. במקביל שלבו מדי פעם גם תיוגים חדשים, בהתאם לרלוונטיות של התוכן.

  2. מחקר האשטאגים – כך תמצאו רעיונות לתיוגים

    אפשר למצוא רעיונות להאשטאגים בנישה שלכם בכמה דרכים:

    לבדוק מה עושים המתחרים שלכם באינסטגרם – באילו תיוגים הם משתמשים והאם הם מתאימים גם לכם.

    לבדוק מה מחפש קהל היעד שלכם – אפשר להשתמש בכלים ייעודיים כגון כלי מילות מפתח לסוגיהם, שאלות שעולות בקבוצות פייסבוק, היכרות עם קהל היעד ומה מעסיק אותו ועוד.

    להשתמש בשיטות של מובילי דעה ומשפיענים – לא סתם יש להם אלפי או מיליוני עוקבים; שווה לנסות להבין איך הם משתמשים בהאשטגים כדי לקדם את עצמם.

    לבדוק בכלי מחקר ייעודיים להאשטאגים – Ingramer, Sistrix, Best Hashtags וכן הלאה. חלק מהם אף מציין כמה פעמים מופיע כל תיוג, כך שניתן לדעת מה גודל התחרות והביקוש.

    לחפש בהשלמות האוטומטיות של אינסטגרם – הקלידו האשטאגים בתיבת החיפוש וקבלו רעיונות.

    לבדוק את מספר התיוגים בדף ההאשטאג – לכל תיוג שכבר נוצר מצורף מספר הפעמים בו השתמשו בו עד כה. בהחלט מדד לתחרות ולגודל הביקוש.

  3. לבדוק אפקטיביות בכלי אנליטיקס ובעמודי האשטאג

    כדי לברר האם ההאשטאגים שלכם עובדים, אפשר להיכנס לאינסטגרם אנליטיקס / Insights ולבדוק כמה צפיות היו לכם בעקבות תיוגים. אומנם לוח הבקרה לא מספק נתונים לגבי האשטאגים ספציפיים, אבל לפחות תוכלו לראות האם יש גידול כלשהו בכמות האינטראקציות. כלי אנליטיקס נוספים שיכולים לסייע לכם נמצאים בשירותים חיצוניים, כגון: Hootsuite, סושיאל בייקרס, ספראוט סושיאל וכן הלאה. בדקו האם הם רלוונטיים לכם ויכולים לשמש אתכם בעבודתכם.

    כמו כן, מומלץ לעקוב אחרי עמודי האשטאגים רלוונטיים ולבדוק כמה עוקבים יש להם לאורך זמן. לדוגמה – עקבו אחרי עמוד ההאשטאג של שם המותג שלכם, קמפיינים ייחודיים לכם וכן הלאה… בצורה כזו תקבלו אינדיקציה כלשהי ליעילותם של ההאשטאגים שבחרתם: האם חל גידול במספר העוקבים והמתייגים? האם הוא נשאר כפי שהיה למשך זמן רב מדי? וכן הלאה.

  4. להניע לפעולה על בסיס האשטאגים

    אחד הטריקים הטובים ביותר להגדלת החשיפה והמעורבות הוא לבקש מקהל היעד לבצע פעולה כלשהי. דוגמה טובה לכך היא פרסומות בטלוויזיה או ברדיו, בהן שולחים אותנו לחפש בגוגל את שם המותג או ביטוי ייחודי אחר לקמפיין.

    אותו דבר כדאי לכם לעשות גם בחשבון האינסטגרם העסקי שלכם. לדוגמה, אם יש לכם חנות פרחים – תוכלו ליצור קולקציית פרחים ייחודית לחג או מועד מסוים, ובמקביל לדחוף אותה גם באמצעות תיוגי האשטאג רלוונטיים באינסטגרם.

    מעבר לתיוגים הכלליים והמובנים מאליהם – כגון #פרחים או #חנות_פרחים, המציאו שם ייחודי לקולקציה שלכם ותנו לה האשטאג מתאים. הקפידו לשלב את ההאשטאג החדש בכל פעם שאתם מעלים תוכן רלוונטי מהקולקציה, ובקשו מהעוקבים שלכם לצלם את עצמם עם התיוג החדש תמורת הנחה או הטבה אחרת.

    דוגמה טובה לקמפיין סופר יעיל היה “אתגר דלי הקרח”, שיועד למציאת תרופה למחלת ה-ALS. לא רק שהאתגר זכה לתרומות של יותר מ-100 מיליון דולר, ההאשטאג הייחודי שלו #IceBucketChallenge קיבל מעל 700 אלף תיוגים של אנשים שביצעו את האתגר.

    בנוסף אפשר לקיים תחרויות מסוגים שונים, בהן מעורבים האשטאגים ייחודיים למותג או למוצר / שירות שלכם. חברה אחת בבריטניה הציעה אתגר בשם #4080challenge בו אנשים התבקשו לרוץ בין 40 ל-80 קילומטרים. מעל 5,500 איש נענו לאתגר ותייגו תמונות וסרטונים של עצמם בתגובה. יצירתיות ורלוונטיות היא שם המשחק.

  5. לתייג גם את עמוד האודות והסטוריז באינסטגרם

    מכיוון שסטוריז הם “חטיפים” קצרים של תוכן, רובנו נוטה לשכוח שאפשר לצרף גם להם האשטאגים ייעודיים. אם אתם בעלי עסק, חברה או ארגון המשתמשים גם בסטוריז ולא רק בפוסטים רגילים, אל תוותרו על תיוגי ההאשטאג.

    אומנם ניתן להוסיף רק 10 מהם לכל סטורי, אבל מומלץ מאוד לנצל כל הזדמנות להגדלת חשיפה ומעורבות בקרב קהלי היעד שלכם. גם פה מומלץ שלא להשתמש בכל עשר התיוגים האפשריים ולצמצם אותם ל-3 עד 5 הרלוונטיים ביותר. אותו דבר תקף גם לגבי עמוד ה-Bio שלכם. לצד תיאור העסק וקישור לאתר הבית, שלבו גם כמה האשטאגים רלוונטיים. זה יכול להיות שם המותג, קמפיינים/ מוצרים / שירותים חדשים שצריכים יותר תשומת לב וכן הלאה.

  6. לשלב רעיונות קיימים עם חדשים

    מכיוון שהאשטאגים כלליים מדי עלולים לגרום לכם “להיעלם בזרם” של מאות אלפי תיוגים, מומלץ להשתמש בהם בדרך מתוחכמת יותר. לדוגמה:  במקום לכתוב אך ורק #חג_האהבה – לכו על ביטוי שישלב גם את המותג שלכם: #חג_האהבה_ב*שם העסק* או דוגמה רלוונטית אחרת.

השילוב בין ביטוי שיש לו ביקוש גבוה ומספר משמעותי של חיפושים, לצד ביטוי לא מוכר – יאפשר לכם ליהנות משני העולמות.

מה לא כדאי לעשות עם האשטאגים

  1. תיוג של נושאים אסורים

    אחד הדברים הראשונים שכדאי להימנע מהם, הוא לתייג נושאים אסורים באינסטגרם. הנחיות הקהילה של אינסטגרם מתעדכנות מדי פעם בפעם, וכוללות בין היתר גם טיפול בתכנים בעייתיים, ספאם, פייק ניוז ועוד. האשטאגים חסומים הנמצאים ברשימה השחורה, לא יופיעו בחיפושים ולא יובילו להגדלת אינטראקציה ומעורבות.הבעיה היא שלפעמים גם ביטויים תמימים לכאורה נכנסים לרשימת האיסורים של אינסטגרם (כגון #babe או אפילו #happythanksgiving שיצר יותר מדי ספאם בחג ההודיה 2019). אז איך תדעו מה מותר ומה אסור? פשוט מאוד – אחרי שיצרתם את ההאשטאג שלכם, הקליקו עליו ובדקו את עמוד ההאשטאג. אם עמוד ההאשטאג מוביל להסבר אודות חסימה, משמע שהביטוי נכנס לרשימה השחורה (זמנית או לתמיד). רשימת האשטאגים חסומים ניתן למצוא גם כאן >

  2. הגזמה בכמות ההאשטאגים

    כבר ציינו שאפשר להוסיף 30 תיוגי האש לכל פוסט וכן 10 לכל סטורי באינסטגרם; אבל זה לא אומר שצריך לעשות זאת בכל מצב. למעשה, 30 האשטאגים בכל פוסט יהיו הגזמה פראית; מחקר מ-2016 מצא שמוטב לצמצם זאת ל-10 עד 11 האשטאגים בכל פוסט. בכל הנוגע לסטוריז, אומנם ניתן להשתמש ב-10 האשטאגים בכל אחד, אבל גם פה מומלץ לצמצם למינימום ההכרחי. זה לא אומר שאם תוסיפו 10 תיוגים בכל סטורי תגרמו לעצמכם נזק, אבל כמו בכל דבר אחר בשיווק – גם פה ראוי למצוא את דרך האמצע.

  3. האשטגים חדשים לגמרי בכל פוסט

    לא מומלץ לזנוח האשטאגים שכבר התחלתם להשתמש בהם, ובייחוד אם הם רלוונטיים לכם ולקהל היעד. לדוגמה שם המותג צריך להופיע כמעט בכל פוסט, אבל ניתן ומומלץ לשלב גם האשטאגים חדשים לגמרי ביחד איתו. השתדלו לגוון כמה שיותר, אבל במקביל אל תיצרו האשטאג שבו תשתמשו רק פעם אחת וזהו. ככל שהוא יצבור יותר ותק ואינטראקציה, כך תגדל התועלת השיווקית שלכם בסופו של דבר.

לסיכום

ראינו שהאשטגים הם דרך מעולה להגדלת חשיפה ומעורבות עבור עסקים, חברות וארגונים, כמו גם עבור מפורסמים, משפיענים ועוד. שיווק באינסטגרם הוא תורה שלמה, ותיוגי האשטאג הם רק חלק קטן ממנה; ולמרות זאת כבודם במקומם מונח – כי בשימוש נכון יעילותם גדלה פי כמה וכמה.

חשוב לזכור שהאשטאגים הם רק אמצעי ולא מטרה בפני עצמה. התוצאות המתקבלות בעקבות ניהול נכון של חשבון האינסטגרם, הן הדבר החשוב לעסק בסופו של דבר: כמות עוקבים, מדדי אינטראקציה וכמובן השורה התחתונה שבאה לידי ביטוי בהכנסות.

רוצים להפוך את אינסטגרם למכונת שיווק משומנת? הירשמו לסדנת האינסטגרם של אבי סנטו ניו מדיה, ותלמדו להפיק את מקסימום התועלת מאחד האפיקים השיווקיים היעילים ביותר בדיגיטל.

אהבתם? שתפו