לפני שנכנסתי בקול תרועה אל עולם המדיה החברתית עסקתי עשר שנים בניהול צוותי מכירה ושירות.
כן – העבודה הזאת שרוב האנשים יוצאים ממנה די בטראומה,הייתה לי לבית הספר הכי טוב לניהול העסק שלי.
התמודדתי שם מדי יום עם עובדים- לקוחות- דילמות ניהוליות- החלטות בזמן אמת שהייתי חייב לקבל- משובים שהייתי צריך להעביר לעובדים שלי,ניהול יעדי נטישה ובקיצור..
עולם מלואו.
גם שם,למרות שהייתי אחד מעשרות מנהלים/ת תמיד ידעתי או ככה לפחות רציתי:
לעשות את הדברים קצת אחרת.
בדרך שאני חושב שתעצים את העובד/ת.
אז… איך כל זה קשור לאינסטגרם העסקי שלכם?
ולמה?
מוזמנים לצפות.
מקדיש את הסרטון למנהלות העבר שלי שלימדו אותי המון ( עזבו לימדו, שרדו אותי 🙂 )

תמלול הסרטון:

יש הרבה אנשים ששואלים אותי איך אני יכול לשכפל הצלחה באינסטגרם, או איך אני יכול לדעת מה התוכן הכי טוב שלי, או איך לכתוב פוסט שהוא מנצח באינסטגרם.

אני אתן לכם עכשיו את הטיפ שלי אליכם ואת הכלי העוצמתי שאתם יכולים לעבוד איתו על מנת לדעת לאיזה פוסט שכתבתם יש הכי הרבה פוטנציאל להצליח.

בגיל 21-30 עבדתי במוקדים טלפוניים – של 012 סמייל, של טלאול, של סלקום ולמעשה בתור מנהל צוות/מנהל מוקד תמיד הייתי נמדד לפי שביעות הרצון של הלקוחות מהעובדים והנציגים שלי, והייתי אפילו מקבל בונוס במשכורת לפי זה.

כל יום העובדים שלי היו מדברים עם עשרות לקוחות ובסוף כל תהליך הלקוח נשאל על ידי חברת סקרים שאלות כמו: איך היה השירות, עם מי דיבר, האם הנציג/נציגה היו אדיבים והאם נסגר מעגל טיפול.

בניגוד לרוב מנהלי הצוותים/מנהלי המקדים, יום לאחר מכן לא הייתי נוזף בעובדים שלי על הסקרים הגרועים שלהם, אלא רק עם העובדים שהשיגו סקרים מצוינים. הייתי קורא לאותו נציג או נציגה והייתי אומר להם “תקשיבו, השגתם סקר מצוין” וגורם להם להרגיש טוב עם עצמם, מה שמסביר להם שכך הם צריכים לעבוד ולשכפל את ההצלחה שלהם. אם לקוחה אמרה שהוא/היא היו נדיבים ועשו את עבודתם באופן מקצועי, כך הם צריכים לנהוג בכל שיחה, כי זאת הנוסחה להצלחה. איך זה קשור לאינסטגרם?

יש לכם, בתור בעלי דף עסקי באינסטגרם, נתוני שירות. אתם יכולים להיכנס לכל אחד מהפוסטים שלכם באינסטגרם ולראות מה נעשה עם אותה תמונה או אותו וידאו.

אתם יכולים לראות מתחת לכל פוסט כמה לייקים הוא קיבל, כמה תגובות נרשמו עליו, כמה אנשים שתפו אותו עם אחרים וכמה שמרו אותו באינסטגרם האישי שלהם.

מה שאני ממליץ לכם לעשות, וזה מה שאני עושה עם הלקוחות שלי במסגרת תכנית הליווי שלי או הריטיינרים שאני עובד איתם, זה לקחת את ה-30-40 פוסטים שאנשים העלו ברבעון האחרון, לשים אותם על טבלת Excel ולבדוק אותם אחד אחד – כמה אנשים שמרו כל אחד, או סמנו לייק או שתפו לאחרים.

כך אפשר להפריד את הפוסטים המוצלחים יותר – אלה שקבלו הכי הרבה יחס ואינטראקציה מאנשים – וכך לשכפל את ההצלחה. לדוגמה, יש לי לקוח שמתעסק בתחום עיצוב שיער ואיפור.

הוא פרסם בשיתוף עם חברת צבע גדולה תמונה של גוון בלונדיני, שיותר ממאתיים בנות שראו אותה שלחו אותה לחברות שלהן.

הבנו שזה פוסט מוצלח ועכשיו אחת לשבוע הוא מפרסם תוכן כזה. כל פעם קצת שונה, אבל מאותה נוסחה. בדקו את החודש-חודשיים האחרונים של הדף שלכם או קחו פרק דומה של זמן אם אין לכם עדיין היסטוריה של אינסטגרם עסקי ובדקו איזה פוסט היה הכי מוצלח מבחינת הנתונים.

אבי.
אהבתם? שתפו