הדף העסקי בפייסבוק הוא אחד מזירות הדיגיטל החשובות והעיקריות לבעלי עסקים זה למעלה מ-15 שנה. חרף השנים, ולמרות הכל, פייסבוק עדיין שולטת ביד רמה בכל הקשור לרשתות חברתיות, אפליקציות לשיתוף מידע, תמונות, צ׳אטים ולמעשה בכל נגיעה חברתית שניתן להעלות על הדעת.

 

גם מבחינה מיתוגית, וככל שהשנים חולפות, פייסבוק לא בוחלת בשום אמצעי וממשיכה “לבלוע” ולמזג לתוכה את חברות הענק המובילות את המדיה החברתית. כבר היום וואטסאפ, מסנג׳ר, אינסטגרם וכמובן פייסבוק, מנוהלים כמקשה אחת ותחת אותה פלטפורמה פרסומית.

 

כל בעל עסק (בין אם הוא ישן או חדש) יצטרךבשלב כזה או אחר, לפתוח דף עסקי בפייסבוק – אם דרך המחשב או אם באמצעות האפליקציה.

 

במאמר מקיף זה ננסה להביא בפניכם את כל המידע האפשרי הקשור לפלטפורמת הדף העסקי בפייסבוק, אבל רגע לפני שאתם קופצים על העכבר והמקלדת, בואו נתחיל עם כמה אנקדוטות שחשוב מאוד לדעת:

 

1. הפייסבוק העסקי הוא למעשה תעודת הזהות הדיגיטילית של העסק שלכם. אם עד היום הקפדתם הקפדה יתרה על חסימת אנשים מפרופיל הפייסבוק הפרטי שלכם, דאגתם שרק מי שאתם רוצים באמת יראה את התוכן שלכם (או בקיצור, התקמצנתם על שיתוף המידע אודותיכם) – מרגע פתיחת הדף העסקי, הגישה שלכם צריכה להשתנות לחלוטין.ככל שתעניקו לפייסבוק יותר מידע עליכם – על העסק, על מיקומו, על השירותים שהוא מציע וכדומה – ככה הוא יבין ש׳׳אתם בעניינים” ויעניק לכם חשיפה גבוהה יותר. מעבר לכך, תמיד תזכרו שמשתמשי הפייסבוק מציצים רק לכמה שניות בדף שלכם, כך שהרושם הראשוני הוא קריטי ועל כן חייב להיות מיידי וקולע.

2. דבר נוסף, ולא פחות חשוב: הכינו מראש “קיט השקת דף עסקי”, שהוא למעשה תיקייה הכוללת את הלוגו שלכם, כרטיס ביקור (אם יש כזה), גרפיקה של העסק, מכתבי תודה, קבצי וידאו, תמונות וכל דבר אפשרי שיכול לסייע לכם בשלב כזה או אחר לעצב ולמתג את הדף העסקי שלכם באופן מקצועי ונעים לעין.

3. לפני שאתם מפשילים שרוולים ומתחילים במלאכת הקמת הדף העסקי, תמיד תזכרו – פייסבוק (כמו גם יתר הזירות בעולם המדיה החברתית) מזהה אינטרקציה בין אנשים, בין אנשים לעסקים ובין עסקים לעסקים אחרים. מרגע הקמת הדף העסקי, אתם הולכים לדבר אחרת, להתנהל אחרת ובעיקר לייצג את העסק שלכם ולא את ענייניכם האישיים כפי שנהגתם לעשות לפני כן.

ועכשיו נגלוש היישר לדבר האמיתי

איך בעצם פותחים דף עסקי בפייסבוק?

1. כפי שציינתי קודם, פתיחת הדף תתבצע דרך הדף הפרטי או מתוך אפליקציית הפייסבוק הפרטי שלכם.

2. העניקו לדף העסקי שם שיוביל את העסק שלכם לשנים הקרובות. חשבו טוב טוב על השם – בדיוק כמו שאתם בוחרים שם לתינוק, לא פחות מזה.

3. הכינו מראש תמונת פרופיל ותמונת קאבר אשר ישמשו כחלון הראווה בעת פתיחת הדף. לשימוש נכון של תמונת הפרופיל ותמונת הקאבר – כנסו כאן.

4. הכינו מבעוד מועד את קורות החיים של העסק – מי אתם, במה העסק שלכם מתמקצע ואיך ניתן ליצור עמכם קשר.

5. זכרו – הפייסבוק העסקי עובד בדיוק הפוך מהפייסבוק הפרטי. המטרה כאן היא לא לחסום את הפרטיות שלכם ואת האופן שבו אתם מוצגים אלא להיפך. העניקו כמה שיותר פרטים על מי אתם ומה אתם מייצגים, הזינו את כתובת העסק, העניקו הרשאה לתייג אתכם, עברו על כל הגדרות האבטחה וכמובן, דאגו שהפרופיל יהיה ציבורי על מנת שכולם יראו אתכם וכמה שיותר!

פתיחת חשבון עסקי

אחרי שפתחתם את הדף העסקי, השלב הבא יהיה פתיחת חשבון פייסבוק עסקי – פלטפורמה שיווקית המאפשרת חשיפה של העסק באמצעות פרסום ממומן.

מערכת הפרסום של פייסבוק נחלקת למעשה כמה וכמה רמות: במידה ואתם מנהלים עסק בודד, ההמלצה שלי היא לעבוד נטו רק עם חשבון המודעות “הרגיל”; היה ואתם מנהלים לקוחות מעבר לעסק שלכם, ההמלצה תהיה לפתוח “ביזנס מנג׳ר”, באמצעותו תוכלו להנגיש הרשאות למי שצריך ולשלוט ביד רמה בכל הקשור לפרסום הממומן בעסק שלכם.

כך או כך, לאחר פתיחת החשבון העסקי, עברו על כל הגדרות המערכת והכניסו באופן ידני את כל הפרטים אשר יעניקו לכם בשלב מאוחר יותר את הנוחות והפשטות לנהל את העסק שלכם כמו שצריך.

דגשים חשובים בעת פתיחת חשבון פייסבוק עסקי:

1. הגדירו את שם החברה שלכם.

2. הגדירו את כרטיס האשראי שלכם ואת שם העסק שלכם בדיוק כפי שהוא מופיע ברשם החברות.

3. העניקו הרשאות ניהול לפחות לאדם נוסף שאתם סומכים עליו – למקרה של גיבוי על כל צרה שלא תבוא.

4. הגדירו קוד אימות דו-שלבי – פעולה זו תסייע לכם לשמור על החשבון ותגן עליכם מפני פריצות.

לפני הקמת דף עסקי בפייסבוק:

1. הגדירו מטרות – רגע לפני ההקמה, תמיד זכרו להגדיר מטרות יעד ומטרות משנה לדף העסקי שלכם. הדף העסקי הוא בדיוק כמו תעודת הזהות הדיגיטלית שלכם – ברגע שתהפכו אותו ללוח מודעות, אף אחד לא יתייחס אליו ופשוט יעבור הלאה.

2. מיהו קהל היעד? גם אלמנט זה הוא קריטי בהקמת הדף העסקי. הגדירו מראש את קהל היעד שלכם, את אופיו ואת הרגלי הצריכה שלו.

3. קבוצה או דף עסקי? מרגע הקמת הדף העסקי, נשאלת השאלה האם להצמיד לדף גם ניהול של קבוצה. התשובה שלי מאוד תלויה בזמן שלכם ושוב, במטרות שהצבתם לעצמכם.

4. מה התוכן? עולם הכתיבה השיווקית והכתיבה ברשתות החברתיות הינו עולם בפני עצמו. כפי שציינתי בתחילת המאמר – התוכן הוא העיקר. בשל כך הוא חייב להיות כתוב בצורה מדויקת ועניינית. תמיד חשוב לזכור – אנחנו נמצאים בעולם רווי מסרים המשוגרים אלינו מכל הכיוונים. מיקוד וכתיבה נכונה, תמונה ו/או וידאו יכולים ללא ספק להעניק לתוכן שלכם רובד נוסף. בסופו של דבר הרי, המטרה העיקרית היא לגרום לגולשים להישאר מעט יותר מכמה שניות.

איך משווקים, אתם שואלים? או איך מתחילים בכלל לשווק?

אז רגע לפני המעבר הטכני להקמת הדף העסקי, קחו מחברת ועט ופשוט תתחילו לכתוב:

1. מהי מטרת העסק?

2. אילו מוצרים הייתם רוצים להציע?

3. בכמה הייתם מעוניינים למכור את השירות או המוצר שלכם?

4. מה התקציב שיש ברשותכם להשקעה בפרסום ממומן ברבעון הקרוב?

השאלות הללו הן שאלות בסיס, ורק לאחר שתענו עליהם כמו שצריך תוכלו להתחיל במלאכת הקמת הדף העסקי.

ועכשיו לדבר האמיתי – פתיחת דף עסקי בפייסבוק. כך עושים את זה נכון:

שלב 1

בשלב הראשון, מומלץ לבצע את כל הפעולות הטכניות של הקמת הדף באמצעות מחשב נייח /נייד. למי שאין ברשותו – ניתן להוריד את אפליקציית ניהול הדפים (מידע עליה נמצא בלינק המצ׳׳ב –

https://about.fb.com/news/2020/09/a-faster-and-easier-way-to-manage-your-business-on-facebook-and-instagram/)

או לחילופין ליצור דף מתוך הפרופיל הפרטי שלכם.

עקרונות מנחים חשובים בעת פתיחת הדף העסקי:

1. השם של הדף הוא למעשה שם העסק שלכם – הקפידו על כך.

2. לאחר פתיחת הדף, העלו תמונת קאבר / תמונת פרופיל והגדירו את הביו של העסק.

3. עברו על כל הגדרות דף העסק בשיטת “הכל פתוח” ופתחו כמה שיותר הרשאות על מנת שכמה שיותר גולשים ייחשפו אליכם.

4. השתמשו תמיד בגדלים הנכונים לתמונת הקאבר, לפוסטים, לפוסטים של הסטורי ולכל אופציה אפשרית קיימת.

Facebook profile picture size: 180 x 180 – תמונת פרופיל

Facebook cover photo size: 820 x 462 – קאבר

Facebook image post size: 1200 x 630 – גודל מומלץ לפוסט

Facebook ad size: 1200 x 628 – גודל מומלץ למודעה

Facebook video ad size: 1280 x 720 – גודל מומלץ לוידאו

Facebook Story ad size: 1080 x 1920- סטורי

Facebook group cover image size: 1640 x 922 – קאוור ללקבוצה

Facebook messenger image ad size: 1200 x 628

שלב 2:

בשלב השני – לאחר שהקמתם את הדף העסקי, הגדרתם את הביו ועיצבתם תמונת פרופיל וקאבר, התחילו לחשוב על התכנים שעומדים לעלות בדף. מה הייתם רוצים שיופיע, באיזו תדירות וכדומה.

זכרו – החוכמה היא תכנון מראש. ניתן להיעזר מבחינה טכנית בסרטון שלפניכם, בו סקרתי את כל סוגי הפוסטים הקיימים:

שלב 3:

לאחר שתכננתם מה לכתוב, השקיעו מחשבה – אילו תמונות או סרטוני וידאו תרצו לשייך לטקסטים אותם אתם הולכים לעלות.

שלב 4:

בשלב האחרון – לאחר שיש לנו עמוד עסקי עומד, המוגדר נכון, עם תכנית פוסטים סדירה הכוללת טקסטים וסרטונים – ניתן להתחיל להפיץ את הדף, להתנהל באמצעותו בקבוצות, ובעיקר לחשוף אותו לכמה שיותר גולשים וקהלים. על מנת לעשות זאת, נשתמש למעשה ונפעל בכמה חזיתות אותן נסקור כעת:

ניהול הדף העסקי בפייסבוק

ניהול הדף העסקי ידרוש מכם השקעה לא מבוטלת בתכנון הפוסטים, הבחירת התמונות ו/או הסרטונים איתם תרצו לעבוד ובעיקר במתן המון תשומת לב ניהולית. חשוב להקפיד על מעקב שוטף ויום יומי בכל עולם הפניות. אנשים היום פונים באינבוקס, בתגובות ולמעשה בכל מקום בו הם יכולים להשאיר פרטים או לשאול שאלות… אל תפספסו את זה.

יצירת פוסטים ותוכן בפייסבוק

עולם יצירת התכנים בפייסבוק הוא עולם רחב ומופשט. יש כאלה המעדיפים להתקשר עם ספק חיצוני אשר יכתוב עבורם את התוכן ואף יעצב את הגרפיקה, ויש כאלה שעושים זאת בעצמם. מה עדיף? בדיוק כמו כל דבר בחיים – תלוי מאוד בכם.

אני מצרף לכם כאן סדרה של רעיונות לפוסטים איתם אני עובד במסגרת תוכנית הליווי שלי, במסגרת השיעורים הפרטיים בהם אני מלמד עסקים ואת כל מי שרוצה למעשה על מה לכתוב ואיך.

שינוי תמונת נושא ותמונת פרופיל בדף פייסבוק העסקי

תמונת הנושא בדף העסקי שלכם בפייסבוק היא למעשה שטח הפרסום החינמי שלכם, איתו אתם יכולים לעבוד, לפרסם את השירותים שלכם ובעיקר להראות את עצמכם. לפני שאתם מחליטים לעשות משהו קיצוני, זכרו כי בפייסבוק, כמו בעולם האמיתי, אנשים לא אוהבים שמוכרים להם אלא שמציעים להם. בקיצור – תהיו עדינים.

הוספת כפתור לדף העסקי

אופציה נוספת ונהדרת שהדף העסקי מציע היא למעשה כפתור, אשר ישקף את הדרך בה אנו מעדיפים שהלקוחות יתקשרו איתנו. ניתן לבחור ולשנות בכל רגע את הכפתור ולהתאים אותו למטרות העל שלנו או למטרות המשנה.

סוגי הכפתורים מתחלקים על פי קטגוריות:

  • אפשרויות נוספות
  • שימוש באפליקציה
  • שחק במשחק
  • הרשמה
  • צפייה בסרטון
  • קבל מידע נוסף
  • בקר בקבוצה
  • עקוב
  • יצירת קשר
  • התקשר עכשיו
  • צור איתנו קשר
  • שלח דוא”ל
  • כפתור whatsapp
  • קביעת פגישות
  • קבע פגישה עכשיו
  • לקנייה
  • ראה את החנות
  • הצג כרטיס מתנה
  • הזמנת אוכל

הוספת מנהלים לדף העסק

כפי שציינתי בתחילת המאמר – מרגע הקמת הדף העסקי שלכם, אתם הופכים לבעלי עסקים לכל דבר.

ככאלה, חשוב מאוד לשמור על הנכס הדיגיטלי שלכם. אחד הדברים היותר חשובים הוא למנות מנהלים נוספים לדף לתכנית גיבוי, ובשלב מאוחר יותר גם על מנת שעוד אנשים יסייעו לכם לגדול ולהתפתח.

הוספת המנהלים לדף העסקי עובדת בסדר הרשאות הבא מהקל לכבד:

א. מנהל

ב. עורך

ג. מפרסם

ד. אנליסט

ההמלצה שלי: כל מי שהולך לעבוד אתכם – מנו כעורכים, אבל לפחות אחד (זה גם יכול להיות בן משפחה) מנו למנהל ברמה הכי גבוהה שיש, לכל מקרה.

טיפים לניהול הדף העסקי

במהלך השנים שאלו אותי אין ספור שאלות לגבי אופן ניהול הדף, השעות הנכונות בהן צריך לעלות פוסטים, סוג התוכן וכדומה.

החלטתי לאגד לכם כאן טיפים שיסייעו לכם בתהליך:

ליתר הטיפים לחצו כאן:

לסיכום

פתיחת דף עסקי היא רק חלק קטן מתוך עולם שלם, שאליו אתם נכנסים ברגע זה ממש. בדיוק כמו כל דבר בחיים, ההתחלה קצת מרגשת, מעט מפחידה אבל דבר אחד בטוח – מלאה באתגרים!

שיהיה בהצלחה!

אבי

אהבתם? שתפו