רבות פורסם ונכתב על הפרסום הממומן בפייסבוק חלקו נועד לשכנע אותנו הלקוחות לרכוש ולשווק דרך “המפלצת האימתנית” שנקראת מערכת הפרסום של פייסבוק וחלקו נועד להוכיח לנו שהפרסום אכן עובד.
בסופו של יום האלגוריתם של פייסבוק לוקח את העדפות שלנו את תחומי העניין שלנו, הוא מזהה את התוכן שאותו אנו צורכים, ומבין מהם הטרנדים שבהם אנו שולטים, ומתרגם אותם לתוכן ענייני, תמציתי מסקרן, שנמצא אצלנו על הניוז פיד בצורת פוסט, מודעת צד, או דף נחיתה.
בסרטון שלפניכם: (מקור הסרטון TED)
ניתן לראות באופן ברור, את נוסחת המעגליות ניתן להבין היום שפייסבוק פונה בסופו של יום למכנה המשותף הזהה שלנו של החברים שלנו ושל החברים שלהם ועל פי כך מסוגלת לחזות ולדעת דברים מטורפים שאפילו גוגל הענקית מרימה גבה לעיתים. (כמו האפשרות לחזות מתי הבחורה הממוצעת תיכנס להיריון – צפו בסירטון).
מערכת האלגוריתמים, המתכנתים של פייסבוק ועוד עשרות רובוטים ומערכות אוטומטיות יודעות לזהות את האינטראקציה שלנו הלקוחות בכל פעולה שאנחנו עושים, ואיזה פעולות אנחנו עושים? המון!
ב. לייקים לעמודים עסקייםב
ד. השתתפות פעילה או פסיבית בקבוצות פתוחות או סגורות
ה. תגובות שאנו משאירים
ו. הודעות שאנו כותבים לחברים או לעמודים עסקיים
ז. שימוש בשירותי מבוססי מיקום (מי לא תייג את עצמו בשדה התעופה?)
ח. תיוג חברים או עסקים/הפיכתם ללינקבלים.
ט. שימוש בהשאטג
י. מילות החיפוש שאנו מחפשים
כל אלה מספקים לפייסבוק מידע שיכול לעזור מאוד בשלב הפרסום לדעת בדיוק לאיזה קהל יעד אתה משתייך.
ב. קורא ומגיב
ג. מבצע סקר השוק התמידי
ד. עושה הלייקים
ה. המפרגן והמשתף
רוצים לדעת יותר? אני מזמין אתכם אליי לפגישה. שיהיה בהצלחה!
אבי סנטו.
0509004072
פייסבוק: https://www.facebook.com/avi.santo