עורך דין בתל אביב, רופא שיניים ברחובות, חנות טלפונים בחיפה, איך מתברגים בביטויים הלוקאליים? קידום אזורי (Local SEO) נועד להצגת תוצאות חיפוש רלוונטיות לגולש, על סמך מיקומו או הביטוי הלוקאלי שהוא חיפש, כלומר שילוב של שירות או מוצר עם שם של עיר או אזור.

בשנת 2015 הוציאה גוגל את עדכון יונה (Pigeon) שניפץ את אשליית המונופולים שהשתלטו בעבר על מגוון רחב של ביטויים, גם כאלה שלא רלוונטיים למיקום העסק או לשירות שלהם. מאז אותו שינוי באלגוריתם של גוגל, תוצאות חיפוש הוצגו לגולשים על סמך רלוונטיות ולא בהתבססות על עבודת ה-SEO שאתרים עשו.

עוזי שבת, מנכ”ל Digital Solutions אסף עבורכם את הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על קידום לוקאלי / אזורי.

גוגל לעסקים (Google My Business) וגוגל מפות

ללא ספק הפלטפורמה המרכזית המתווכת בין מנוע החיפוש של גוגל לבין האתר. התיווך כולל הגשת מידע לוקאלי אודות האתר, כך מנוע החיפוש ידע לאילו גולשים להציג תוצאות מהאתר. למי שלא מכיר, מדובר בכלי רשמי של גוגל המשמש כמעין תעודת זהות עסקית, לאנשי ציבור או לעסקים. Google My Business מופיע משמאל לתוצאות החיפוש עבור גולשים רלוונטיים בלבד, כאלה שעונים להגדרות החשבון מבחינת מיקום ושאילתת חיפוש.

שירות מרכזי נוסף ש”מסגיר” את מיקום העסק שאותו מייצג האתר הוא גוגל מפות (Google Maps), אותו ניתן גם לחבר לגוגל לעסקים ולפלטפורמות שונות בכדי להרכיב מעטפת לוקאלית. בנוסף, חיבור האתר לפלטפורמות הרשמיות הללו של גוגל יתרום להצגת האתר במרכז תוצאות החיפוש ברשימת העסקים המקומיים, כפי שמוצג בתמונה המצורפת.

מילות מפתח לוקאליות

כחלק מאסטרטגיית הקידום האורגני, מומלץ לשלב ביטויים לוקאליים הכוללים צירוף של שירות / מוצר עם שם עיר או אזור ספציפי. אנו בהחלט מעודדים תנועה אורגנית לאתר, אבל לא כל תנועה נחשבת לאיכותית. נכוון להנעה של כמה שיותר גולשים רלוונטיים לאתרנו, ברוב המקרים מדובר בלקוחות פוטנציאליים.

ביטויים לוקאליים כמו רופא שיניים ברחובות או עורך דין בתל אביב משקפים חיפוש מאוד ממוקד שגם מעלה את הרלוונטיות ואת הסיכוי לסגירת עסקה או בכלל פנייה מצד הגולש. לא מדובר בתחליף לביטויי SEO כלליים יותר אך בהחלט מומלץ לשלב גם כמה ביטויים כאלה (במידה וישנם נפחי חיפוש סבירים) במחקר מילות המפתח שנהוג לבצע בתחילת קמפיין אורגני או אחת לשנה שנתיים.

רשתות חברתיות ואינדקסים

קידום ברשתות חברתיות מסייע בניתוב תנועה רבה לאתר, עד כאן ידוע לכולם. האם ידעתם שבגוגל עושים 1 + 1 ושמנוע החיפוש נעזר בפרטי הקשר שהגדרתם ברשתות חברתיות ובאינדקסים בכדי לאמת מיקום של אתר המייצג עסק? רוב הסיכויים שלא. 

הזחלן של גוגל לא נכנס לעומקן של רוב הרשתות החברתיות, אלא מסתפק בסריקת עמוד הפרופיל בלבד. כל המידע שהוא צריך לצורך דירוג העמוד נמצא ממש שם: שם העמוד ושם המשתמש שלו, כמות הביקורות והציון המשוקלל, כמות העוקבים / חברים, כמות הפוסטים לאורך זמן, וותק העמוד ועוד.

וזכרו: ככל שהרשתות החברתיות שלכם יהיו חזקות יותר כך גם הקישורים שיוצאים מהן לאתר יתחזקו ויהפכו למשמעותיות יותר, סיבה מספיק טובה לכלול ניהול רשתות חברתיות כחלק מאסטרטגיית קידום האתרים שלכם, במיוחד בקידום לוקאלי.

NAP – Name, Address & Phone Number

מנוע החיפוש סורק מגוון פלטפורמות ורשומות וכולל אותן כחלק בלתי נפרד באינדקס החיפוש. תוצאות אלה לא רק מייצגות את עצמן אלא כאשר הן מחוברות לאתר הן מחזקות אותו באמצעות ניתוב תנועת גולשים והפנייה בקישור שנסרק בגוגל, בנוסף להשפעה הלוקאלית עליה דיברנו. 

NAP הוא מונח המתייחס לפרטים אודות האתר והעסק המוצגים ברחבי הרשת. פרטים אלה נסרקים ע”י גוגל ומשתקפים בתוצאות החיפוש הלוקאליות. NAP כולל הצגת שם העסק בצורה אחידה במקומות השונים באינטרנט, כנ”ל לגבי כתובת פיזית של העסק ומספר טלפון ליצירת קשר.

לכל מדינה יש את האינדקסים הרלוונטיים שלה אשר משפיעים על נושא הלוקאליות באותו מקום. ההמלצה החשובה ביותר היא פשוט מאוד לפתוח קובץ אקסל, למפות את האינדקסים והפלטפורמות הרלוונטיות, לעבור על מיתוג הפרופילים ולוודא פרטי NAP נכונים, כמובן לא לשכוח לחבר את האתר לפלטפורמה לצורך אינדוקס ברור יותר.

התנהגות גולשים

כבר עסקנו בהשפעת התנהגות גולשים על קידום אתרים של ימינו  אך כשמדובר בביטויים לוקאליים גוגל מקבל אינדיקציה אפילו מדויקת יותר. בואו ניקח דוגמא: נניח וגולש חיפש את הביטוי “מוסך בירושלים”, נכנס לאתר ויצא ממנו לאחר 5 שניות מבלי להכנס לעמודים נוספים. מה מנוע החיפוש מסיק מכך? שהביטוי הלוקאלי לא רלוונטי לאתר אליו נכנס הגולש. עכשיו דמיינו התנהגות דומה בקרב עשרות או מאות גולשים לאותו אתר באותו ביטוי או באחד זהה. מדובר באינדיקציה הטובה ביותר לכך שהאתר לא צריך לייצג את המיקום הזה בתוצאות החיפוש.

אל תטעו, יכול מאוד להיות שבאתר זה יש תקלות כמו מהירות טעינה לקויה, חוויית משתמש רעועה או אפילו כשל טכני שהוביל גולשים רבים לנטוש. את הזחלן זה לא מעניין ומבחינתו כך או כך התוצאה לא רלוונטית והיא תרד במיקומים באופן משמעותי.

לסיכום: קחו ברצינות את נושא הקידום הלוקאלי. ברוב התחומים קיימים פחות ביטויים כאלה ובנפחי חיפוש נמוכים יותר אך מדובר בקהל היעד הרלוונטי ביותר עבורכם והוא זה עם הסיכויים הגבוהים יותר להפוך ללקוח או לצרכן קבוע של תוכן מכם.

 

אהבתם? שתפו