אינסטגרם החלה את דרכה כרשת חברתית לשיתוף תמונות, אבל מאז כבר הפכה למעצמת פרסום בינלאומית. בתחילת דרכה הגיעה האפליקציה למיליון משתמשים תוך 3 חודשים, וכיום מדובר ביותר ממיליארד בני אדם המשתמשים בה מדי חודש.

איך הופכים חלק מהקהל האדיר הזה לעוקבים שלכם? קבלו את המדריך שילמד אתכם איך להשיג עוקבים פעילים באינסטגרם, בלי להוציא שקל אחד.

איך להשיג הרבה עוקבים באינסטגרם

ראשית – להמנע מפרופיל רזה

כדי להימנע ממראה עמוד “רזה”, בעיקר לדפים חדשים רכישת עוקבים באינסטגרם מיידית תתרום לשיפור נראות העמוד ולהפיכתו למושך יותר. שירות קניית עוקבים באינסטגרם מאפשר העלאה התחלתית מתונה של עוקבים (אפשר לבחור בתפריט גם עוקבים ישראלים). עמודים עם מעט עוקבים עלולים לרתיע משתמשים פוטנציאליים לכן, רכישת עוקבים באופן מיידי יכולה לתרום להתחלה טובה או חיזוק לדפים קיימים, מה שימשוך עוקבים נוספים לעוקב בצורה טבעית

אינסטגרם מעולם לא הייתה יותר אפקטיבית לעסקים מאשר כיום, ובייחוד בכל הנוגע לצרכים עסקיים. בין שמדובר בעסקים, חברות וארגונים ובין שמדובר במשפיענים בכל סדר גודל – אינסטגרם היא מכונת מזומנים מופלאה שאין לה הרבה תחרות נכון להיום (למעט פינטרסט).

אומנם אינסטגרם לא מתאימה לכל סוג של עסק, אבל גם נישות פחות ויזואליות בהחלט יכולות להרוויח מהפעילות ברשת החברתית הזו. הטיפים הבאים יעזרו לכם להגדיל את כמות העוקבים שלכם, בדרכים יצירתיות ואפקטיביות.

טיפ 1 – ליצור תוכנית תוכן

מחצית ממשתמשי אינסטגרם משתמשים ברשתות חברתיות כדי לחקור אודות מוצרים. העובדה הפשוטה הזו הופכת את אינסטה למנוע חיפוש של מוצרים, וכדי להשיג יותר עוקבים (ובסופו של דבר גם מכירות), מומלץ ליצור מראש תוכנית תוכן.

כדי לעשות זאת צריך לדעת אל מי פונים, מה הם מחפשים, היכן הם נמצאים וכן הלאה. לאחר שהכרתם את קהל היעד שלכם, תוכלו ליצור מגוון תכנים ייעודיים עבורם – תוכן המתרכז באנשים, תוכן מבוסס מוצרים ו/או שירותים, תוכן טקסטואלי, תוכן המעודד אינטראקציה (תגובות, שיתופים, המלצות) וכן הלאה. בנוסף מומלץ לתכנן מראש תכנים ייעודיים לחגים ומועדים כגון שלושת הרגלים ביהדות, חגי הקניות של נובמבר, מועדים מיוחדים הקשורים לנישה שלכם וכן הלאה.

טיפ 2 – לעצב את הפרופיל כך שימשוך קהל

גם עיצוב הפרופיל שלכם מהווה גורם כלשהו בהחלטה האם לעקוב אחריכם. תמונה שלכם או של לוגו המותג (משהו שישדר אמינות), שם העסק / החברה, תיאור, קישורים רלוונטיים, תיוגי האשטאג רלוונטיים ועוד. רצוי מאוד שהתוכן יהיה בשפה הפונה אל קהל היעד – אם אתם פונים לישראלים משמע עברית וכן הלאה. זה יקל על אנשים למצוא את הפרופיל שלכם גם במנועי החיפוש.

אחרי שיש לכם פרופיל מקצועי מתוקתק, אפשר להתחיל להפיץ אותו גם במקורות חיצוניים כגון חתימת המייל שלכם, קישור מאתר הבית, קישור בניוזלטר (אם יש) ובכרטיס הביקור וכן הלאה.

טיפ 3 – לשתף תוכן איכותי שתופס תשומת לב

אנשים הם יצורים ויזואליים. המוח שלנו מבין תוכן ויזואלי פי 60,000 מהר יותר לעומת תוכן טקסטואלי, ולכן לתכנים ויזואליים יש השפעה עמוקה עלינו – בין אם זה תמונות, סרטונים, מצגות, אינפוגרפיקות ועוד. תמיד השתמשו בתוכן מקורי שלכם, רלוונטי לקהל היעד ועודדו אותם להגיב, לשתף ועוד.

ראשית – השתמשו באותו קו עיצובי באינסטגרם כפי שהוא קיים בנכסים העסקיים האחרים שלכם (אתר הבית, חשבון הפייסבוק ועוד). שנית – התנסו בסוגים שונים של תכנים ובדקו איזה מהם מעלה את מספר העוקבים שלכם באינסטגרם. האם תמונות של אנשים, מוצרים או מקומות? האם תמונות עם או בלי טקסט? או אולי סרטונים בפורמט לייב או סטוריז?

טיפ 4 – ליצור מידע רלוונטי לכל פוסט / תמונה / סרטון

מומלץ לתייג את התמונות והסרטונים באמצעות האשטאגים רלוונטיים, וכן גם באמצעות תיוג גיאוגרפי. זה יגדיל את החשיפה שלהם ויאפשר למשתמשים רבים יותר להגיע אליהם, וגם אליכם. מכיוון שהאשטאגים באינסטגרם שונים מעט מאשר אלו הקיימים בפייסבוק או בטוויטר, צריך לדעת איך לעבוד איתם. קבלו מדריך האשטאגים שיעזור לכם להשיג יותר עוקבים >

אל תוותרו על כיתובי תמונות אינפורמטיביים ומקיפים ככל הניתן (יש בערך 2,000 תווים למלא, אבל עשו זאת בחוכמה מתוך ידיעה שרק 3 או 4 השורות הראשונות גלויות למשתמשים). אם התמונות והסרטונים שלכם מכילים מוצרים, אל תשכחו לתייג את המוצרים להגדלת החשיפה. כמו כן שלבו קריאה לפעולה בתמונות ובסרטונים ובקשו מהמשתמשים להגיב, לשתף, לקנות (כל מה שרלוונטי לתוכן הספציפי).

טיפ 5 – לתזמן מראש פוסטים לפרסום

בהנחה שהכנתם מראש תוכנית תוכן (ראו טיפ מס’ 1), תוכלו גם לתזמן מראש מגוון רחב של פוסטים רלוונטיים – חגים, מועדים מיוחדים וכן הלאה. מעבר לכך תזמון פוסטים יעזור לכם להתמודד עם עומס עבודה, כדי שלא תצטרכו לשבת מול המחשב ולהעלות תכנים בלי הפסקה.

אם יש באפשרותכם להתחייב ליצירת תכנים קבועה מדי יום, שבוע וחודש – תוכלו לתזמן מגוון רחב של פוסטים, סטוריז ועוד. לדוגמה, תזמון של עד שני פוסטים עם תמונות ו/או סרטונים ביום; תזמון של X סטוריז ביום; הכנת שידור לייב בתדירות קבועה במועד קבוע וכן הלאה. כל תוכן שכזה בסופו של דבר יאפשר לכם להשיג עוקבים ולייקים באינסטגרם.

טיפ 6 – לעקוב אחר משתמשים רלוונטיים לכם

שיטה מעולה שתעזור לכם להשיג הרבה יותר עוקבים פעילים באינסטגרם, היא לבדוק מה קורה אצל המתחרים שלכם. חפשו את המתחרים המובילים בתחום שלכם באמצעות האשטאגים או חיפושים, שמקבלים הכי הרבה פוסטים ותיוגים.

ברשימת התוצאות תראו את ה- Top Posts המובילים ובדקו מי פרסם אותם. לכל אחד מהמפרסמים הללו ככל הנראה יש קהל גדול של עוקבים – היכנסו לכל אחד מהפרופילים של המפרסמים, והקליקו על מספר העוקבים שלו. ברגע זה תקבלו רשימה מלאה של כל העוקבים, ותוכלו להתחיל לעקוב אחריהם גם אתם.

כדי להגדיל את קהל העוקבים שלכם משמעותית, יש לעשות את התהליך הזה כל יום.

טיפ 7 – לעקוב אחר 50 משתמשים בשעה

כדי למנוע ספאם, אינסטגרם מגבילה אותנו בכמות האנשים שעליהם אנו יכולים לעשות “עקוב” מיוזמתנו – נכון לעכשיו מדובר על 7,500 איש. אז מה בכל זאת ניתן לעשות? לחלק את המעקב שלנו אחרי אנשים לטווחי זמן מצומצמים יותר; זאת כדי למנוע חסימה שלא תאפשר לנו יותר לעקוב אחרי איש.

הקצב המומלץ הוא 50 איש בשעה. עשו זאת במשך כמה דקות בכל שעה אפשרית משעות היום במשך כל יום. ככל שתעקבו אחרי יותר אנשים רלוונטיים בנישה שלכם, וככל שאתם עצמכם יותר פעילים בחשבון שלכם – כך הם יתחילו לעקוב אחריכם בחזרה.

טיפ 8 – להפוך למשתמשים פעילים בקהילה

אינסטגרם היא יותר מרשת לשיתוף תמונות וסרטונים, היא קהילה שלמה של אנשים. ככל שתהיו יותר אינטראקטיביים עם אחרים, כך תמקמו את עצמכם במקום טוב בקהילה הרלוונטית לכם. לדוגמה, הגיבו לכל מי שמגיב לכם (רצוי עם תיוג החשבון באמצעות @); עקבו בחזרה אחרי כל מי שעוקב אחריכם; עשו לייקים ושיתופים לכל מי שעשה לייקים ושיתופים אצלכם; תייגו אנשים בתמונות ובסרטונים הרלוונטיים לתחום שלהם וכן הלאה.

טיפ 9 – ליצור שיתופי פעולה לקידום ושיווק

כבר ציינו שחצי ממשתמשי אינסטגרם מחפשים מוצרים ברשתות חברתיות. על כך תוסיפו את העובדה שאנשים קוראים ביקורות וחוות דעת אונליין טרם קנייה, ומפה כבר ברור שלתופעת העדר יש השפעה ניכרת על כולנו.

בהתאם להיגיון הזה, מומלץ לחבור למובילי דעה ולמשפיענים בתחומים שלכם או בתחומים מקבילים – וליצור שיתופי פעולה. כמובן שמומלץ לא לבחור במתחרים ישירים לכם, אך במקביל מישהו שיש לו קהל עוקבים רלוונטי לכם. רצוי למצוא מישהו שכבר יש לו רקע של שיתופי פעולה קודמים עם אחרים; כך נדע שהוא פתוח לרעיון.

אפשר למצוא משתמשים מובילים ומשפיענים באמצעות החיפוש באינסטגרם, וכן גם באמצעות כלים חיצוניים המאפשרים למצוא משפיענים: SparkToro, InfluencerDB, Iconosquare ו- Revfluence אם למנות כמה עיקריים.

אחרי שמצאתם אותם, נסו לחשוב איך אתם יכולים לתרום להם ולהפוך את חייהם לקלים יותר. זו יכולה להיות התחלה של שיתוף פעולה פורה בהמשך, בו התכנים והמוצרים שלכם יוצגו אצל המשפיענים שבחרתם ויסייעו לכם להשיג עוקבים ולייקים באינסטגרם. מומלץ להכין תיוגי האשטאג ייעודיים לשת”פים האלה, וכן אפילו קישורים מתויגים לנכסים הרלוונטיים.

טיפ 10 – לקיים תחרויות ואתגרים

לא כל מתנה או הצעה בחינם תמשוך אליכם קהל יעד, וכדאי להשקיע קצת מחשבה מראש כיצד לעשות תחרויות ואתגרים שיביאו אליכם אנשים. כמובן שיש גם להגדיר מראש מה משך התחרות, מה הפרס, מה צריך לעשות כדי להשתתף, איך ייבחר הזוכה ועוד.

אפשרויות לדוגמה המעודדות השתתפות יכלולת להיות “עקבו אחריי כדי לנצח בתחרות”, “עשו לייק כדי להשתתף” וכן הלאה. כדי לקדם ולדחוף את התחרות מומלץ ליצור תיוגי האשטאג ייחודיים, לספר על התחרות בנכסים אחרים שלכם (פייסבוק, אתר, ניוזלטר, קבוצות דיון) וכן הלאה.

טיפ 11 – להשתמש בכלי מדידה ואנליטיקס

שיווק הוא שילוב בין אמנות למדע, בו צריך לדעת היכן להשתמש בנתונים מצד אחד – וכן במסרים רגשיים מצד שני. בחלק היותר מדעי ומוצק של השיווק, אפשר ואף רצוי להשתמש בכלים שיכולים לסייע לנו לעשות זאת טוב יותר.

מעבר לאנליטיקס המובנה הקיים באינסטגרם, שיכולותיו יחסית מוגבלות – ניתן להשתמש בכלים הבאים לקבלת תובנות רחבות יותר, שיעזרו לכם להגדיל את כמות העוקבים:

  • Social Fox – כלי אנליטיקס ייעודי להגדלת מספר העוקבים באינסטגרם. הכלי מציע לוח בקרה רחב היקף עם נתוני ביצועים של החשבון, תיוגים לסוגיהם ועוד.
  • Iconosquare – מאפשר לראות כיצד תדירות הפרסום בחשבון קשורה לגידול בכמות העוקבים שנוספו או הוסרו.
  • Keyhole – מעקב בזמן אמת אחר ביצועי תיוגים, מילות מפתח ועוד.
  • Bit.ly – מקצר הקישורים המפורסם ביותר בעולם מאפשר לעקוב אחרי הקלקות ושאר ביצועים. מעולה עבור קישורים בפרופיל עצמו, בפוסטים השונים, בתגובות ועוד.

כלים נוספים למעקב אחר ביצועי האינסטגרם תמצאו כאן>

טיפ 12 – להשתמש גם בפרסום אופליין

לא רבים חושבים כיצד לנצל את העולם שמחוץ לדיגיטל כדי לקדם את הנכסים הדיגיטליים שלהם. אם אתם רוצים לדעת איך להשיג יותר עוקבים באינסטגרם, כדאי לכם לאמץ גם שיטות פעולה אופליין – ולא רק אונליין.

לדוגמה, אם אתם מוכרים מוצרים – הוסיפו לכל אריזה כרטיס ממותג שלכם / של העסק, עם תמונה איכותית מאינסטגרם וקריאה לפעולה לעקוב אחריכם לעוד הפתעות והטבות. מצוין לשימוש גם במוצרים המגיעים במשלוח, ולא רק בקנייה ישירה בחנות (ובייחוד בתקופת הקורונה, בה המשלוחים מתרבים על חשבון הביקורים בחנויות פיזיות).

דוגמה נוספת היא הוספת תיוגים מסוג @ או # על גבי המוצר עצמו. למשל שם החשבון שלכם באינסטגרם: @avi_santo_ או אפילו תיוג האשטאג ייחודי למוצר עצמו. זה יכול לעודד אנשים לחפש את הפרופיל שלכם או את התיוגים ואפילו לעקוב אחריכם בסופו של דבר.

אם נמשיך את הדוגמה שנתנו בטיפ 10 בנושא תחרויות, עודדו את הלקוחות לתייג את עצמם באמצעות ההאשטאג שנמצא על המוצר עם או בלי תמונה – כדי לזכות בהטבה בקנייה הבאה.

טיפ 13 – להשיג עוקבים אמיתיים ולא מזויפים

אם כבר צברתם לעצמכם קהל עוקבים משמעותי, כל הכבוד. אבל כמו בכל רשת חברתית אחרת, חשוב מאוד לוודא שהמשתמשים שצברתם אכן אמיתיים… אחרת אין להם שום משמעות, עסקית או אחרת. בהקשר זה כבר ראוי לציין שקניית משתמשים פיקטיביים בהמוניהם לא תעזור לכם בטווח הארוך, כך שמומלץ להתרכז בצבירת משתמשים אמיתיים.

כל הטיפים במאמר הזה מיועדים להשגת קהל עוקבים אמיתי באינסטגרם, וחלקם תקף גם להשגת עוקבים בטיקטוק וברשתות חברתיות נוספות. אם תיישמו את הכללים הללו בצורה עקבית מדי יום / שבוע / חודש / שנה – תתחילו לראות עלייה משמעותית בקהל העוקבים האמיתיים שלכם.

אז איך בכל זאת מזהים עוקבים מזויפים באינסטגרם? אחת השיטות הטובות ביותר היא לבדוק את אחוזי האינטראקציה הן בחשבון כולו והן בפוסטים אינדיבידואליים. לדוגמה – אם יש לכם מאה אלף עוקבים, אבל כל פוסט שלכם מקבל בממוצע 5 לייקים ותגובה אחת או שתיים, אז ככל הנראה חלק ניכר מהעוקבים שלכם אינו אמיתי.

טיפ 14 – להטמיע פוסטים מאינסטגרם באתרים אחרים

בין שיש לכם אתר משלכם ובין שאתם כותבים או מפרסמים באתרים אחרים, יש לכם הזדמנות מצוינת לקבל יותר חשיפה ועוקבים לחשבון האינסטגרם שלכם. בדיוק כפי שנוהגים להטמיע סרטוני יוטיוב רלוונטיים במאמרי תוכן, כך מומלץ לעשות גם עם תמונות וסרטוני אינסטגרם. כמובן שיש להקפיד שהתוכן המוטמע יהיה רלוונטי לעמוד / מאמר הנדון.

טיפ 15 – להשתמש בפיצ’רים של מעורבות

אינסטגרם מציע מבחר אפשרויות להגדלת מעורבות המשתמשים, ובהם סקרים, שאלונים, סטיקרים לשיחות צ’ט ועוד. השתמשו בהם בהתאם לתכנים השונים, ובדקו בכלי אנליטיקס האם כמות העוקבים גדלה לאחר פרסום של כל פיצ’ר מסוג זה.

רוצים להפוך את אינסטגרם למכונת שיווק משומנת? בא לכם להכיר את כל הסודות שרק מעטים יודעים? הבטיחו את מקומכם עוד היום בסדנת האינסטגרם של אבי סנטו ניו מדיה >

 

אהבתם? שתפו