בתור מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, יוטיוב כבר מזמן הפכה למעצמת וידאו ותוכן. מי שיש לו את הסבלנות ואת ההתמדה, יכול לא רק לצבור לעצמו קהל של עוקבים ביוטיוב – אלא גם להרוויח כסף מהתכנים שהוא מייצר.

כולנו שמענו על הילדים והצעירים ביוטיוב, שמרוויחים מיליוני דולרים בשנה מהסרטונים שלהם. אומנם רוב הכסף במקרים האלה מגיע משיתופי פעולה חיצוניים עם גורמים מסחריים; אבל גם בפלטפורמת יוטיוב עצמה יש אפשרות להרוויח כסף.

דרכים עיקריות לעשות כסף ביוטיוב

בין 2020 ל-2022 יוטיוב שילמה יותר מ-30 מיליארד דולר ליצרני התוכן שלה. כיום החברה מציעה מספר דרכים לעשות כסף (לא כולן זמינות בכל מדינה; מומלץ לוודא מראש):

  • מודעות – אפשרות הפרסום העיקרית דרך תוכנית השותפים.
  • מנויי פרימיום – לכל מי שרוצה לצפות ביוטיוב בלי פרסומות.
  • מנויים בערוץ – לכל מי שרוצה לקבל תוכן ייחודי בתשלום מיוצר ספציפי.
  • סופר צ’ט – תיבות שיחה ייעודיות למנויים משלמים הצופים בלייבים עם היוצר.
  • סופר תודה – משתמשים יכולים לשלם נקודתית על תוכן מסוים שאהבו.
  • סופר סטיקר – רכישת סטיקרים ייחודיים.
  • סחורה – הצגת מוצרים נבחרים לרכישה.
  • כרטיסים – רכישת כרטיסי הופעות.
  • שורטס – דרך חדשה להרוויח כסף באמצעות סרטוני שורטס.

מכיוון שלא נוכל לפרט אודות כל הדרכים, נעסוק בשתי דרכים עיקריות להרוויח כסף ביוטיוב: תוכנית השותפים מצד אחד, וסרטוני שורטס מצד שני.

תוכנית השותפים של יוטיוב (YPP)

כדי להצטרף לתוכנית השותפים של יוטיוב (YouTube Partner Program), עליכם לוודא מראש שאתם עומדים בתנאי הסף של התוכנית:

  • עמידה בהנחיות האיכות של יוטיוב (בקצרה: ללא תוכן פוגעני, אלים, מטעה, מטריד, מיני וכן הלאה).
  • מינימום קבוע של 4,000 שעות צפייה ב-12 החודשים האחרונים (סרטונים חסויים לא נכללים).
  • מינימום קבוע של 1,000 מנויים בערוץ היוטיוב שלכם.
  • מגורים במדינה הכלולה בתוכנית השותפים.

או בקצרה: צרו תכנים טובים באופן קבוע, ללא הפרות של תנאי האיכות ושל תנאי התוכנית.

מומלץ שהערוץ והתכנים יעסקו בתחום מסוים, במקום להתפזר לכל מיני נושאים שאין ביניהם קשר. זה מגדיל את הסיכוי לקבל אישור וכן להרוויח יותר כסף. אגב – זה גם אחד הטיפים המשמעותיים ביותר, בכל הנוגע לקידום אורגני של סרטוני יוטיוב באופן כללי.

לאחר שעמדתם בכל התנאים, יהיה עליכם לחתום על הסכם עם יוטיוב, וכן על הסכם נוסף עם גוגל אדסנס (תוכנית השותפים הכללית של גוגל). אם בכל שלב שהוא, שעות הצפייה או מספר המנויים ירדו מתחת למינימום – יוטיוב תעדכן אתכם והערוץ עלול להיות מוסר מהתוכנית. כמו כן אם הערוץ שלכם לא יהיה פעיל במשך חצי שנה, הוא עלול לעוף מתוכנית השותפים.

אם התכנים שלכם ייעודיים לילדים ולמשפחות, יהיה עליכם לבחור בקטגוריה זו ולעמוד בקפידה בתנאי האיכות. יוטיוב מנטרת את כל סוגי התכנים ברשת שלה, ואם נרשמתם לתוכנית השותפים תקבלו הודעות באשר למצב החשבון שלכם (האם אושרתם, האם לא אושרתם וכן הלאה). אם לא אושרתם, תוכלו לשלוח בקשה חדשה לאחר 30 יום.

כמה כסף מרוויחים בתוכנית השותפים של יוטיוב?

בקצרה: כדי להרוויח מיליונים, תצטרכו עשרות ומאות מיליוני צפיות מצטברות (פחות או יותר).

כמות הכסף המדויקת משתנה בהתאם למספר פרמטרים, כגון צפיות מאומתות בסרטונים ציבוריים (לא חסויים או מחוקים); מספר המנויים שלכם וכן הלאה. עבור כל אלף צפיות, יוטיוב לוקחת לעצמה 45% מההכנסה – ואת השאר נותנת ליוצר התוכן. אז כמה כסף מקבלים היוצרים?

מבדיקה שפורסמה במגזין ביזנס אינסיידר בספטמבר 2022, עולה כי יוטיוב משלמת בין 2 דולר ל-12 דולר עבור כל 1,000 צפיות. או בעברית: כדי להרוויח מיוטיוב משכורת מינימום של 5,300 שקלים בחודש, תצטרכו לפחות 763,000 צפיות. כדי להרוויח 10,000 שקלים בחודש – תצטרכו מעל 1.44 מיליון צפיות.

היוטיוברים שהתראיינו למגזין מרוויחים בין 80 דולר ל-55 אלף דולר בחודש, הודות לתוכנית השותפים. לדוגמה יוטיוברית עם כ-100 אלף עוקבים, הרוויחה בשנה שעברה בין 1,000 ל-6,000 דולר לחודש. יוטיובר עם יותר ממיליון עוקבים, הרוויח מעל 50 אלף דולר בחודש מסוים. סרטונים שצברו לפחות מיליון צפיות, הביאו ליוצר הכנסות של 3,400 עד 40 אלף דולר (בהתאם לסוג התוכן, דמוגרפיית המשתמשים ועוד).

כאן המקום לציין שגם יצרני תוכן קטנים יותר יכולים להרוויח לא מעט – כגון כמה מאות דולרים בחודש. בהתחלה אולי מדובר בכסף כיס, אבל זה יכול לגדול משמעותית בהתאם למידת ההשקעה בערוץ ובתכנים.

אופציה נוספת להרוויח כסף משמעותי יותר מיוטיוב, היא לעשות שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים; זאת בנוסף לתוכנית השותפים ולסרטוני שורטס (שעליהם נדבר בסעיף הבא). משפיענים עם מאות אלפי עוקבים ומעלה יכולים לקבל מוצרים לבדיקה ולהצגה בכל סרטון, ולהרוויח מכך עשרות מיליוני דולרים בשנה.

להרוויח כסף באמצעות יוטיוב שורטס

בהשפעת טיקטוק והצלחתה המסחררת, בספטמבר 2020 גם יוטיוב הוציאה פורמט חדש של סרטונים קצרים שנקראים Shorts. שורטס מוגבלים ל-15 עד 60 שניות, ומיום לידתם צברו כבר מעל 5 טריליון צפיות. הסרטונים נראים כמו סטוריז באינסטגרם, ומצולמים בדרך כלל בזווית אנכית לגובה המסך.

מכיוון ששורטס הפכו להצלחה גדולה ביוטיוב, הוחלט לאחרונה לאפשר ליצרני התוכן להרוויח כסף גם באמצעותם. נכון לעכשיו, ניתן לעשות זאת באמצעות כמה דרכים:

מימון שורטס (Shorts Fund) – תקף רק ב-2021-2022

יצרני שורטס בולטים יתוגמלו כספית עבור תוכן ייחודי ויצירתי, גם בלי להיות חברים בתוכנית השותפים הרגילה. יוטיוב מקדישה לכך קרן מיוחדת בשווי 100 מיליון דולר, ממנה יחולקו הכספים במהלך שנת 2021 ושנת 2022.

יש להגיש מועמדות לקבלת הבונוס מדי חודש בחודשו, כאשר לפעמים תאושרו ולפעמים לא (תלוי בתוכן, בעמידה בתנאי התוכנית ועוד). ניתן להרוויח בין 100 דולר ל-10,000 דולר בכל פעם, בהתאם לתנאי הזכאות הבאים:

  • סרטונים מקוריים בלבד ב-180 יום האחרונים (ללא קטעים ערוכים ממקורות אחרים).
  • עמידה בתנאי התוכן של יוטיוב ובתנאי המונטיזציה.
  • שורטס עם סימני מים ולוגואים של צד ג’ לא קבילים לקבלת בונוס.
  • גילכם 13 ואתם גרים במדינה הנכללת בתוכנית שורטס פאנד.

יוטיוב פונה עצמאית לכל מי שזכאי לקבל בונוס כספי. אם לא תאשרו את קבלת הבונוס עד ה-25 בכל חודש, הוא יאבד. יש לתבוע את קבלת הבונוס בכל חודש בנפרד. גם פה יש לאשר את התנאים ולחבר את ערוץ היוטיוב לחשבון גוגל אדסנס. תוכנית זו תקפה רק עד סוף שנת 2022, אז כדאי למהר.

שיתוף הכנסות מסרטוני שורטס – תקף החל מ-2023

תוכנית זו מיועדת להחליף את שורטס פאנד שהוצגה לעיל, החל משנת 2023. בדיוק כמו שיוטיוב משתפת הכנסות מאפיקי הפרסום הרגילים שלה (דרך תוכנית השותפים), החל מ-2023 ישותפו גם ההכנסות מסרטוני שורטס.

תנאי הזכאות לשיתוף הכנסות הם מינימום 1,000 מנויים בערוץ, וכן מינימום 10 מיליון צפיות בשורטס שלכם ב-90 הימים האחרונים. חלוקת ההכנסות תהיה 45% ליוצרים והשאר ליוטיוב. יש לציין שהצפיות בשורטס לא נספרות אם אתם רוצים להתקבל לתוכנית השותפים העיקרית, ברמת 4,000 צפיות ואלף מנויים.

לסיכום

כפי שראינו, כיום יוטיוב מציעה 10 דרכים להרוויח כסף ישירות מהפלטפורמה עצמה. אבל יוטיוב לא מסתפקת בכך, וממשיכה לספק ליוצרים דרכים חדשות לעשות כסף. בעתיד יהיו שינויים נוספים שצפויים להגיע לאפשרויות המונטיזציה ביוטיוב, אז כדאי מאוד להישאר מעודכנים.

לעוד מאמרים בנושא:

אהבתם? שתפו