אחד האתגרים המרכזיים איתם נאלץ להתמודד כל בעל עסק שהשקיע משאבים רבים בבניה של אתר אינטרנט מודרני, הוא יצירת תנועה איכותית של גולשים לאתר. כאשר מתייחסים לתנועה איכותית של גולשים, מתכוונים לרוב לתנועה של אוכלוסיית יעד מפולחת של גולשים, אשר סיכויי ההמרה שלה גבוהים יותר ביחס לאוכלוסיות אחרות, וכן רמת הבשלות שלה לבצע התקשרות מול בית העסק היא גבוהה יותר.

אחד האמצעים לייצר תנועה איכותית כזאת של גולשים היא באמצעות ערוץ הקידום האורגני. כאשר בית עסק משקיע משאבים בצורה נכונה בתהליך של קידום אתרים אורגני, הוא פועל על מנת לשפר את הנראות של עמודי האתר השונים בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים. לפני שנסקור 5 טיפים שחשוב יהיה להכיר לפני היציאה לדרך בפרויקט קידום אתרים, ננסה ראשית להבין מדוע קידום אתרים הוא תהליך חשוב שיכול לסייע רבות לעסק.

היתרונות של תהליך קידום אתרים

לתהליך SEO – אופטימיזציה של האתר לדפי תוצאות החיפוש, יש יתרונות רבים אשר יכולים להצעיד את בית העסק קדימה, לשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש השונים, ובאמצעות כך להגדיל את ההכנסות אשר מייצרים לעסק גולשים בערוץ הקידום האורגני.

יתרון מספר 1: קידום אתרים אורגני מסייע לעסק לייצר נכס דיגיטלי

היתרון הראשון של קידום אורגני עבור העסק, הוא שתהליך נכון מאפשר, לאורך זמן, הקמת נכס דיגיטלי מניב. נכס כזה, ניתן בשלב מאוחר יותר להשכיר, למכור, או לייצר ממנו לידים שאנשי מקצוע רלוונטיים היו שמחים לקבל.

יתרון מספר 2: קידום אתרים אורגני מייצר לידים איכותיים יותר

בשל העובדה שבערוץ הקידום האורגני הגולשים מגיעים לאתר בעקבות חיפוש שביצעו ביוזמתם, ובאמצעות תוצאות טבעיות שדורגו לפי רמת הרלוונטיות שלהן על ידי מנועי החיפוש – הגולשים האלו מביעים רמה גבוהה יותר של אמון בעסק, ושיעור ההמרה שלהם הם לרוב גבוהים יותר בהתאמה. בתצורת עבודה כזאת, קידום אתרים אורגני מאפשר באמצעות תקציב נתון לשפר מדדים המתייחסים ליעילות הקמפיינים השיווקיים של העסק.

יתרון מספר 3: תהליך קידום אתרים מסייע בבניית הסמכות של המותג בנישה

כאשר בית עסק מופיע בצמרת תוצאות החיפוש עבור ביטויי חיפוש כלליים, הוא מצליח לייצר לעצמו סמכות בנישה שבה הוא פועל. אחת הסיבות לכך, היא שגולשים נותנים את אמונם בחלק התוצאות הטבעיות שמציג להם מנוע החיפוש, ואלו נתפסות כאובייקטיביות ונטולות השפעה של כסף או מניפולציות כאלו ואחרות. אם מנוע החיפוש החליט שאתר בית העסק, הוא רלוונטי לשאילתת החיפוש שביצע הגולש, הרי שמדובר בהחלטה אובייקטיבית של גורם נטול פניות ומוסמך.

יתרון מספר 4: תהליך קידום אתרים מאפשר הגדלת החשיפה לקהל שמחפש את השירותים של העסק

היתרון הגדול ביותר של קידום אורגני של אתרים הוא העובדה שבתהליך כזה, משפר בית העסק את החשיפה של אתר האינטרנט שלו לקהל גולשים שמחפש ביוזמתו שירותים או מוצרים שבית העסק יכול להציע. ככל שמדובר בגולשים שרמת הבשלות שלהם גבוהה יותר, כך גדלים הסיכויים שיחליטו להתקשר עם בית העסק.

יתרון מספר 5: תהליך קידום אורגני חשוף פחות לפעילות זדונית של מתחרים

חשוב יהיה לזכור, שבניגוד לערוצי שיווק ממומן, שבהם בית העסק נדרש לשלם עבור כל הקלקה של גולש על מודעה, בין אם היא מוצגת במנוע החיפוש ובין אם היא מוצגת ברשתות החברתיות, הרי שבתחום הקידום האורגני לא נדרש בית העסק לשלם על כל הקלקה, ולמעשה חשוף פחות למניפולציות שמבצעים מתחרים, על מנת לבזבז את תקציב הפרסום של העסק.

5 טיפים חשובים לביצוע קידום אתרים מוצלח

אחרי שהבנו מדוע קידום אתרים אורגני הוא תהליך משמעותי עבור העסק, אשר יכול לייצר לו לא מעט יתרונות, נסקור כאן חמישה טיפים שכדאי לכל בעל אתר ליישם במסגרת אסטרטגיית ה – SEO של העסק:

טיפ מספר 1: בחרו את מילות המפתח שלכם בתבונה

רבים מן הפרויקטים בתחום של קידום אתרים נכשלים בשל בחירה לא נכונה במילות המפתח שבהם תהליך הקידום יהיה ממוקד. מילת מפתח לא נכונה יכולה להיות מילת מפתח שרמת התחרות עליה גבוהה מידי ביחס לתקציב שעומד לרשות העסק, מילת מפתח שלא מעידה על כוונה ספציפית של הגולש לבצע התקשרות מול בית העסק, או מילת חיפוש שנפח החיפושים החודשי שלה לא מצדיק השקעה בקידום אורגני.

טיפ מספר 2: כתבו בבלוג על בסיס קבוע

תוכן הוא אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר בכל תהליך קידום אתרים. באמצעות תוכן שתטמיעו בבלוג תוכלו לייצר לא מעט ערך לגולשים המגיעים לאתר, ולאותת למנועי החיפוש השונים שאתם מהווים אוטוריטה בתחומכם. תוכן כזה לדוגמה יכול לסקור טעויות נפוצות שלקוחות מבצעים תוך שימוש במוצרים שאתם משווקים, מדרכי הפעלה שונים, טיפים חשובים להשגת תוצאות איכותיות ועוד. תוכן לא חייב להיות טקסטואלי, ובבלוג ניתן בהחלט לשלב סרטונים איכותיים אשר יגבירו את מעורבות הגולשים המגיעים לאתר.

באמצעות תוכן ניתן לספק לא רק לקהל הגולשים ערך רב, אלא גם למנועי החיפוש: תוכן איכותי מגדיל את משך השהיה באתר, מצמצם את נטישת הגולשים, מגדיל את מספר הצפיות בעמודים שונים בכל ביקור – פרמטרים שהם ללא ספק בעלי חשיבות גדולה לכל פרויקט קידום אתרים.

טיפ מספר 3: שפרו את חווית המשתמש באתר

חווית השימוש באתר היא קריטית להצלחת תהליך הקידום. כדי להצליח ולשפר את חווית השימוש באתר, תצטרכו לפעול במספר מישורים: צמצום התוכן הרזה והלא רלוונטי המצוי באתר, שיפור יכולות הניווט של גולשים באתר, שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר, טיוב מבנה האתר, התאמת האתר לתצוגה במכשירי מובייל, שימוש בפונט קריא ובצבעים המייצרים ניגודיות טובה ועוד ועוד.

ככל שחווית השימוש באתר תהיה טובה יותר, כך יותר גולשים יבחרו לחזור לאתר ולאותת למנועי החיפוש שהאתר מספק מענה איכותי לשאילתות שלהם.

טיפ מספר 4: חזקו את פרופיל הקישורים של האתר

למרות שתחום קידום האתרים עבר כברת דרך מאז ימיו הראשונים, קישורים נשארו פקטור מרכזי ורלוונטי לדירוג עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש. פעלו לחיזוק פרופיל הקישורים החיצוניים של האתר באמצעות בניית קישורים מאתרים רלוונטיים, סמכותיים, אשר תוכלו לייצר לקהל היעד שלהם ערך מוסף אמיתי.

בנוסף, פעלו לטיוב פרופיל הקישורים הפנימיים באתר, על מנת לסמן לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים מיהם העמודים החשובים באתר, ולאפשר להם לאתר, לסרוק ולאנדקס עמודים חדשים במהירות ובאפקטיביות.

טיפ מספר 5: בצעו אופטימיזציה לגולשים ולא למנועי החיפוש

רבים מן המקדמים פועלים באופן שוטף על מנת לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר השונים לדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים. הקו שמנחה רבים ממקדמי אתרים אלו, הוא כיצד מנועי החיפוש יוכלו להבין טוב יותר את התוכן המצוי באתר, ואת הקשר שלו לנישה שבה פועל העסק שמאחורי האתר.

אלא שמאז הימים הראשונים של פעילות מנועי החיפוש, הם השתכללו ללא היכר. מנועי החיפוש מחפשים אחר אתרים אשר נותנים מענה איכותי לכוונת החיפוש של המשתמש, והופכים אותו לשבע רצון. לכן, תהליך כזה של אופטימיזציה, שהוא חלק בלתי נפרד מכל פרויקט קידום אתרים, צריך להתבצע על מנת לשפר את חווית הגלישה ואיתור התוכן של הגולשים, ולא, כפי שנוהגים מקדמי אתרים רבים לעשות, עבור מנועי החיפוש.

אבי.

אהבתם? שתפו